• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 23, شماره 44
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 23, شماره 44
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی‌‌های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    ایزی, مریمعلی آبادی, خدیجهنیلی, محمد رضادلاور, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    372.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نظریة نسل‌‌ها برای هر نسل ویژگی‌‌های متمایزی را ترسیم می‌‌کند. یکی از نظریه‌‌های مهم، نظریة بومیان دیجیتال است. برای بومیان دیجیتال ویژگی‌‌های مختلفی بیان کرده‌‌اند که در پژوهش حاضر دو ویژگی لذت بردن از خواندن و ترجیح محتواهای دیجیتال بررسی می‌شود. پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سؤال است که آیا بومیان دیجیتال از خواندن لذت می‌‌برند و کتاب الکترونیکی را به کتاب چاپی ترجیح می‌‌دهند؟ برای پاسخ به این سؤال، پژوهشی در دو مرحله انجام شد. در مرحلة اول، با استفاده از روش توصیفی پیمایشی داده‌‌های 172 دانشجو که با استفاده از روش نمونه‌‌گیری خوشه‌‌ای از جامعة 300 نفری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه بیرجند به عنوان نمونه انتخاب شده بودند، تحلیل شد. در مرحلة دوم بعد از عرضة کتاب الکترونیکی در یک نیم‌سال تحصیلی، با استفاده از روش علّی ـ مقایسه‌‌ای الگوی رفتاری مطالعة کتاب الکترونیکی دانشجویان مقایسه شد. از مقیاس سنجش ویژگی‌‌های بومیان دیجیتال به عنوان ابزار پژوهش در هر دو مرحله استفاده شد. در مرحلة دوم طی یک نیم‌سال تحصیلی کتاب الکترونیکی به دانشجویان عرضه شد تا ترجیح آن‌ها به داشتن کتاب الکترونیکی مشخص شود. نتایج تحلیل کرانه‌‌ای با استفاده از آزمون تی مستقل نشان داد دانشجویانی که ویژگی‌‌های بومیان دیجیتال را بیشتر دارا هستند از خواندن لذت بیشتری می‌‌برند. نتایج تحلیل نسلی نشان داد که بومیان دیجیتال کتاب الکترونیکی را ترجیح می‌دهند؛ اما الزاماً دانشجویانی که دارای ویژگی‌‌های بومیان دیجیتال هستند کتاب الکترونیکی را به عنوان یک منبع مطالعة درسی ترجیح نمی‌‌دهند
    کلید واژگان
    کتاب الکترونیکی
    بومیان دیجیتال
    رسانة یادگیری
    محتوای الکترونیکی

    شماره نشریه
    44
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    استاد گروه سنجش و اندازه‌گیری دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2019.36384
    http://jut.samt.ac.ir/article_36384.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213070

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب