علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا
(ندگان)پدیدآور
نصر, احمدرضاسولومونیدز, اینکامرون, الیسوننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا     چکیده  استرالیا کشور توسعهیافتهای است که پس از درآمدهایی که از منابع طبیعی به دست میآورد، بیشترین درآمد آن از شهریههای دانشجویان خارجی حاصل میشود که در دانشگاههای این کشور تحصیل میکنند. به همین دلیل همواره درصدد است تا آموزش عالی خود را مطابق با استانداردهای جهانی در همه ابعاد ازجمله ارائه محتواهای جدید به روز نگه دارد. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی دلایل و چگونگی تدوین و طراحی درسهای جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیاست. به این منظور، با یازده نفر از اعضاء هیئت علمی در سه دانشگاه مهم استرالیا شامل نیوسات ولز، مک کواری و تکنولوژی سیدنی که درسهای جدیدی را تدوین کرده بودند، مصاحبه نیمهساختاریافته به عمل آمد. مصاحبهها، پس از پیاده شدن، به صورت مقولهبندی باز تجزیه و تحلیل شد. یافتهها حاکی از آن است که درسهای جدید به هفت دلیل طراحی شده است. کلیات فرایند تدوین درس مانند مدلهای رایج است، لکن به نکات مهمیتوجه شده تا درسهایی کاملاًَ مفید و مورد نیاز فراگیران و جامعه تدوین شود.
کلید واژگان
تدوین درسبرنامه درسی
آموزش عالی و استرالیا
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT
سازمان پدید آورنده
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهاندانشیار دانشگاه مک کواری
کارشناس برنامه تحقیق و توسعه دانشگاه مک کواری
شاپا
2676-75032676-7511




