• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 17, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 17, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا

    (ندگان)پدیدآور
    نصر, احمدرضاسولومونیدز, اینکامرون, الیسون
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    183.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا   چکیده استرالیا کشور توسعه‌یافته‌ای است که پس از درآمدهایی که از منابع طبیعی به دست می‌آورد، بیشترین درآمد آن از شهریه‌های دانشجویان خارجی حاصل می‌شود که در دانشگاههای این کشور تحصیل می‌کنند. به همین دلیل همواره درصدد است تا آموزش عالی خود را مطابق با استانداردهای جهانی در همه ابعاد ازجمله ارائه محتواهای جدید به روز نگه دارد. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی دلایل و چگونگی تدوین و طراحی درسهای جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیاست. به این منظور، با یازده نفر از اعضاء هیئت علمی در سه دانشگاه مهم استرالیا شامل نیوسات ولز، ‌مک کواری و تکنولوژی سیدنی که درسهای جدیدی را تدوین کرده بودند، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته به عمل آمد. مصاحبه‌ها، پس از پیاده شدن، به صورت مقوله‌بندی باز تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها حاکی از آن است که درسهای جدید به هفت دلیل طراحی شده است. کلیات فرایند تدوین درس مانند مدلهای رایج است، لکن به نکات مهمی‌توجه شده تا درسهایی کاملاًَ مفید و مورد نیاز فراگیران و جامعه تدوین شود.
    کلید واژگان
    تدوین درس
    برنامه درسی
    ‌آموزش عالی و استرالیا

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    دانشیار دانشگاه مک کواری
    کارشناس برنامه تحقیق و توسعه دانشگاه مک کواری

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    http://jut.samt.ac.ir/article_11401.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212969

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب