| dc.contributor.author | نصر, احمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سولومونیدز, این | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کامرون, الیسون | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:06:52Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:06:52Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:06:52Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:06:52Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2013-08-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1392-05-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نصر, احمدرضا, سولومونیدز, این, کامرون, الیسون. (1392). علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 17(29), 18-42. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2676-7503 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-7511 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_11401.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212969 |  | 
| dc.description.abstract | علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا     چکیده  استرالیا کشور توسعهیافتهای است که پس از درآمدهایی که از منابع طبیعی به دست میآورد، بیشترین درآمد آن از شهریههای دانشجویان خارجی حاصل میشود که در دانشگاههای این کشور تحصیل میکنند. به همین دلیل همواره درصدد است تا آموزش عالی خود را مطابق با استانداردهای جهانی در همه ابعاد ازجمله ارائه محتواهای جدید به روز نگه دارد. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی دلایل و چگونگی تدوین و طراحی درسهای جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیاست. به این منظور، با یازده نفر از اعضاء هیئت علمی در سه دانشگاه مهم استرالیا شامل نیوسات ولز، مک کواری و تکنولوژی سیدنی که درسهای جدیدی را تدوین کرده بودند، مصاحبه نیمهساختاریافته به عمل آمد. مصاحبهها، پس از پیاده شدن، به صورت مقولهبندی باز تجزیه و تحلیل شد. یافتهها حاکی از آن است که درسهای جدید به هفت دلیل طراحی شده است. کلیات فرایند تدوین درس مانند مدلهای رایج است، لکن به نکات مهمیتوجه شده تا درسهایی کاملاًَ مفید و مورد نیاز فراگیران و جامعه تدوین شود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 183 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR | 
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US | 
| dc.subject | تدوین درس | fa_IR | 
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش عالی و استرالیا | fa_IR | 
| dc.title | علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه مک کواری | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس برنامه تحقیق و توسعه دانشگاه مک کواری | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 17 |  | 
| dc.citation.issue | 29 |  | 
| dc.citation.spage | 18 |  | 
| dc.citation.epage | 42 |  |