نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصر, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorسولومونیدز, اینfa_IR
dc.contributor.authorکامرون, الیسونfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:06:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:06:52Z
dc.date.available1399-07-09T02:06:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:06:52Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-16en_US
dc.date.submitted1392-05-25fa_IR
dc.identifier.citationنصر, احمدرضا, سولومونیدز, این, کامرون, الیسون. (1392). علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 17(29), 18-42.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_11401.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212969
dc.description.abstractعلل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیا   چکیده استرالیا کشور توسعه‌یافته‌ای است که پس از درآمدهایی که از منابع طبیعی به دست می‌آورد، بیشترین درآمد آن از شهریه‌های دانشجویان خارجی حاصل می‌شود که در دانشگاههای این کشور تحصیل می‌کنند. به همین دلیل همواره درصدد است تا آموزش عالی خود را مطابق با استانداردهای جهانی در همه ابعاد ازجمله ارائه محتواهای جدید به روز نگه دارد. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی دلایل و چگونگی تدوین و طراحی درسهای جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیاست. به این منظور، با یازده نفر از اعضاء هیئت علمی در سه دانشگاه مهم استرالیا شامل نیوسات ولز، ‌مک کواری و تکنولوژی سیدنی که درسهای جدیدی را تدوین کرده بودند، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته به عمل آمد. مصاحبه‌ها، پس از پیاده شدن، به صورت مقوله‌بندی باز تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها حاکی از آن است که درسهای جدید به هفت دلیل طراحی شده است. کلیات فرایند تدوین درس مانند مدلهای رایج است، لکن به نکات مهمی‌توجه شده تا درسهایی کاملاًَ مفید و مورد نیاز فراگیران و جامعه تدوین شود.fa_IR
dc.format.extent183
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.subjectتدوین درسfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subject‌آموزش عالی و استرالیاfa_IR
dc.titleعلل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاههای استرالیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه مک کواریfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس برنامه تحقیق و توسعه دانشگاه مک کواریfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue29
dc.citation.spage18
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد