• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 17, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 17, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه تأثیر محتوای دروس دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    فانیدپور, حسنحاتمی, جوادمهدوی نسب, یوسفآرمند, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    147.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقایسه تأثیر محتوای دروس دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان   حسین فانیدپور* دکتر جواد حاتمی** یوسف مهدوی‌نسب*** دکتر محمد آرمند****   چکیده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تدوین محتوای درسی دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی در درس طراحی آموزشی دانشگاه تبریز است. تحقیق حاضر از نوع شبه ‌آزمایشی و طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعة آماری پژوهش حاضر را 180 نفر از دانشجویان کارشناسی تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز تشکیل دادند. برای نمونه‌گیری این پژوهش که حجم آن 40 نفر بود، از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده شد. ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش، آزمون محقق ساخته مبتنی بر محتوا بود. به منظور جمع‌آوری اطلاعات، ابتدا پایایی و روایی آزمون یادگیری و یادداری محاسبه، سپس پیش‌آزمون یادگیری و یـادداری بر روی کلیه آزمودنیهای نمونه اجرا شـد. برای تجزیه و تحـلیل داده‌ها از آزمون آماری کوواریانس استفاده شد که این نتایج به دست آمد: در فرضیه اول، مشخص شد که تدوین محتوای درسی با راهبرد قالب داستانی، تأثیر معناداری بر یادگیری دانشجویان تکنولوژی آموزشی در درس طراحی آموزشی ندارد، اما در فرضیه دوم مشخص شد که تدوین محتوای درسی با راهبرد قالب داستانی بر یادداری دانشجویان تکنولوژی آموزشی اثربخش بوده، از معناداری بالایی برخوردار است. * کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی (Hasan.fanid@yahoo.com) ** دانشیار دانشگاه تربیت مدرس (j.hatami@modares.ac.ir) *** دانشجوی دکترای تخصصی تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس (abieasman@gmail.com) *** استادیار مرکز تحقیق و توسعة علوم انسانی سمت (armand@samt.ac.ir)
    کلید واژگان
    تدوین کتاب درسی
    راهبرد پیش‌آموزشی
    راهبرد مبتنی بر داستان

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی دکترای تخصصی تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس
    استادیار مرکز تحقیق و توسعة علوم انسانی سمت

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    http://jut.samt.ac.ir/article_9400.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212966

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب