نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفانیدپور, حسنfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorمهدوی نسب, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorآرمند, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:06:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:06:51Z
dc.date.available1399-07-09T02:06:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:06:51Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-26en_US
dc.date.submitted1391-12-08fa_IR
dc.identifier.citationفانیدپور, حسن, حاتمی, جواد, مهدوی نسب, یوسف, آرمند, محمد. (1392). مقایسه تأثیر محتوای دروس دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 17(28), 97-113.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_9400.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212966
dc.description.abstractمقایسه تأثیر محتوای دروس دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان   حسین فانیدپور* دکتر جواد حاتمی<sup>*</sup>* یوسف مهدوی‌نسب*<sup>**</sup> دکتر محمد آرمند<sup>***</sup>*   چکیده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تدوین محتوای درسی دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی در درس طراحی آموزشی دانشگاه تبریز است. تحقیق حاضر از نوع شبه ‌آزمایشی و طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعة آماری پژوهش حاضر را 180 نفر از دانشجویان کارشناسی تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز تشکیل دادند. برای نمونه‌گیری این پژوهش که حجم آن 40 نفر بود، از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده شد. ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش، آزمون محقق ساخته مبتنی بر محتوا بود. به منظور جمع‌آوری اطلاعات، ابتدا پایایی و روایی آزمون یادگیری و یادداری محاسبه، سپس پیش‌آزمون یادگیری و یـادداری بر روی کلیه آزمودنیهای نمونه اجرا شـد. برای تجزیه و تحـلیل داده‌ها از آزمون آماری کوواریانس استفاده شد که این نتایج به دست آمد: در فرضیه اول، مشخص شد که تدوین محتوای درسی با راهبرد قالب داستانی، تأثیر معناداری بر یادگیری دانشجویان تکنولوژی آموزشی در درس طراحی آموزشی ندارد، اما در فرضیه دوم مشخص شد که تدوین محتوای درسی با راهبرد قالب داستانی بر یادداری دانشجویان تکنولوژی آموزشی اثربخش بوده، از معناداری بالایی برخوردار است. <br clear="all" /> * کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی (Hasan.fanid@yahoo.com) ** دانشیار دانشگاه تربیت مدرس (j.hatami@modares.ac.ir) *** دانشجوی دکترای تخصصی تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس (abieasman@gmail.com) *** استادیار مرکز تحقیق و توسعة علوم انسانی سمت (armand@samt.ac.ir)fa_IR
dc.format.extent147
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.subjectتدوین کتاب درسیfa_IR
dc.subjectراهبرد پیش‌آموزشیfa_IR
dc.subjectراهبرد مبتنی بر داستانfa_IR
dc.titleمقایسه تأثیر محتوای دروس دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی و قالب متداول در میزان یادگیری و یادداری دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تخصصی تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مرکز تحقیق و توسعة علوم انسانی سمتfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue28
dc.citation.spage97
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد