اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانشآموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388
(ندگان)پدیدآور
عابدی, احمدکاظمی, فرشتهشوشتری, مژگانگلشنی منزه, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود توجه دیداری و شنیداری کودکان پسر با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی انجام گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش شامل کودکان 6ساله پیش از دبستان شهر اصفهان بود. روش پژوهش: روش پژوهش نیمه آزمایشی بود. به منظور انجام این پژوهش، 30 نفر کودک  بااختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی از میان جامعه کودکان 6 ساله پیش از دبستان شهر اصفهان به شیوة نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، انتخاب وبا روش تصادفی به گروههای آزمایشی و کنترل گمارده شدند (هر گروه 15نفر). آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از  آزمون نپسی (NEPSY)، مقیاس درجهبندی SNAP-IV  و مصاحبۀ بالینی بود. دادههای به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود توجه دیداری و شنیداری کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی مؤثر میباشد. پیشنهاد میشود در کنار سایر شیوههای افزایش توجه از ورزش ایروبیک در جهت تقویت توجه دیداری و شنیداری در کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی استفاده شود.
کلید واژگان
کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالیتوجه دیداری
توجه شنیداری
ورزش ایروبیک
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
شاپا
2252-00312476-647X




