نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرباط میلی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorبرجعلی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorنوکنی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, نورعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:59:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:59:45Z
dc.date.available1399-07-09T01:59:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:59:45Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-11-26en_US
dc.date.submitted1393-09-05fa_IR
dc.identifier.citationرباط میلی, سمیه, برجعلی, احمد, علیزاده, حمید, نوکنی, مصطفی, فرخی, نورعلی. (1394). اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه‌یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالی (نوع اغلب بی‌توجه). روانشناسی افراد استثنایی, 5(19), 1-126. doi: 10.22054/jpe.2015.1636fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1636
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_1636.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210548
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه‌یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالی با تظاهر بی‌توجهی بود. در این پژوهش بازتوانی شناختی رایانه‌یار به وسیله نرم‌افزار گاگنی‌پلاس برای 6 کودک دارای اختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالی (نوع اغلب بی‌توجه) در قالب پژوهش‌ موردی اجرا شد که آزمودنی‌ها به شکل دو به دو با خطوط پایه 3، 5 و 7 گانه به مدت 15 جلسه سی دقیقه‌ای وارد مرحله درمان شدند و سپس مرحله پیگیری 1 ماهه اجرا شد. در راستای سنجش تغییرات از آزمون "برو- نرو" و مقیاس درجه‌بندی شدت مشکلات رفتاری کانرز (فرم والدین و فرم معلم) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که درصد کاهش برای هر یک از خرده‌مقیاس‌های بازداری پاسخ (خطای ارایه و بازداری) برای کل آزمودنی‌ها به ترتیب برابر با 71/42% و 91/57% است. به نظر می‌رسد که بازتوانی شناختی رایانه‌یار در قالب جلسات فردی، می‌تواند درمان مؤثری در بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالی باشد.fa_IR
dc.format.extent305
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1636
dc.subjectبازتوانی شناختی رایانه‌یارfa_IR
dc.subjectبازداری پاسخfa_IR
dc.subjectاختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالیfa_IR
dc.titleاثربخشی بازتوانی شناختی رایانه‌یار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی‌توجه-بیش‌فعالی (نوع اغلب بی‌توجه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی بالینی و عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌سنجی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue19
dc.citation.spage1
dc.citation.epage126


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد