| dc.contributor.author | رباط میلی, سمیه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | برجعلی, احمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | علیزاده, حمید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نوکنی, مصطفی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فرخی, نورعلی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:59:45Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:59:45Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:59:45Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:59:45Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-11-26 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-09-05 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رباط میلی, سمیه, برجعلی, احمد, علیزاده, حمید, نوکنی, مصطفی, فرخی, نورعلی. (1394). اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه). روانشناسی افراد استثنایی, 5(19), 1-126. doi: 10.22054/jpe.2015.1636 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2252-0031 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-647X |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1636 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jpe.atu.ac.ir/article_1636.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210548 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی با تظاهر بیتوجهی بود. در این پژوهش بازتوانی شناختی رایانهیار به وسیله نرمافزار گاگنیپلاس برای 6 کودک دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) در قالب پژوهش موردی اجرا شد که آزمودنیها به شکل دو به دو با خطوط پایه 3، 5 و 7 گانه به مدت 15 جلسه سی دقیقهای وارد مرحله درمان شدند و سپس مرحله پیگیری 1 ماهه اجرا شد. در راستای سنجش تغییرات از آزمون "برو- نرو" و مقیاس درجهبندی شدت مشکلات رفتاری کانرز (فرم والدین و فرم معلم) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که درصد کاهش برای هر یک از خردهمقیاسهای بازداری پاسخ (خطای ارایه و بازداری) برای کل آزمودنیها به ترتیب برابر با 71/42% و 91/57% است. به نظر میرسد که بازتوانی شناختی رایانهیار در قالب جلسات فردی، میتواند درمان مؤثری در بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی باشد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 305 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | روانشناسی افراد استثنایی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Psychology of Exceptional Individuals | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1636 |  | 
| dc.subject | بازتوانی شناختی رایانهیار | fa_IR | 
| dc.subject | بازداری پاسخ | fa_IR | 
| dc.subject | اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی بالینی و عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراک | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانسنجی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 19 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 126 |  |