مرور دوره 5, شماره 19 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)پژوهش حاضر با هدف مطالعه اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی انجام شد. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون -پسآزمون با گروه کنترل ...
 
- 
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی با تظاهر بیتوجهی بود. در این پژوهش بازتوانی شناختی رایانهیار به وسیله نرمافزار گاگنیپلاس برای 6 کودک ...
 
- 
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری والد محور در نشانههای اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی کودکان پسر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی برای بسیاری از کودکان مشکلات زیادی ایجاد میکند و بر عملکرد شناختی، اجتماعی، هیجانی، خانوادگی و سپس در بزرگسالی بر عملکرد شغلی و زناشوئی آنها تاثیر سوء میگذارد. جامعه آماری شامل همه ...
 
- 
تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا بود روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، 30 دختر نوجوان ...
 
- 
تعریف و مفهومسازی نیازهای ویژه، شناسایی و اولویتبندی پژوهشی گروههای با نیازهای ویژه (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)این پژوهشبا هدف شناسایی مشکلات گروههایدارای نیازهای ویژه در ابعاد روانی، اجتماعی، معنوی و جسمی در ایران انجامشد. این پژوهش کیفی با روش نظریه زمینهای اجرا شد. در این پژوهش نخست پس از بررسی و مطالعة متون ...
 
- 
تغییرناپذیری عاملی الگوی اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی در نوجوانان تیزهوش و عادی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)پژوهش حاضر با هدف آزمون تغییرناپذیری اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی(لری، 1983) در نوجوانان تیزهوش و عادی انجام شد. 680 دانشآموز (325 عادی و 355 تیزهوش) به نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی پاسخ دادند. ...
 



