نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجاتی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorآقایی ثابت, ساراfa_IR
dc.contributor.authorمقصودلو, مهدیسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:59:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:59:37Z
dc.date.available1399-07-09T01:59:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:59:37Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-28en_US
dc.date.submitted1393-11-08fa_IR
dc.identifier.citationنجاتی, وحید, آقایی ثابت, سارا, مقصودلو, مهدیس. (1393). مقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی, 4(14), 1-18.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_509.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210504
dc.description.abstract<span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">برتری طرفی یکی از شاخص‌های<br />تحول مغز طبیعی است و در آسیب‌های تحولی مغز این شاخص تغیر می‌کند. هدف پژوهش حاضر<br /></span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: Arial; mso-hansi-font-family: Arial; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">بررسی الگوی جانبی شدن در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیری بود.</span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-font-family: 'B Zar';" lang="FA"><br /></span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="AR-SA" dir="RTL">پژوهش</span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-font-family: 'B Zar';" lang="AR-SA"><br /></span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">حاضر</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="AR-SA" dir="RTL"> از<br />نوع علمی- مقایسه‌ای بود. </span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">در این مطالعه 20 کودک مبتلا با<br /></span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">اختلال‌های یادگیری</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL"> از بین<br />کودکان مراجعه‌کننده به کلینیک</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">درمان اختلال‌های<br />یادگیری در شهر تهران انتخاب شدند</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">و 20 کودک عادی از لحاظ سن و<br />هوشبهر با گروه آزمایش همتا شدند.</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">همه<br />شرکت­کنندگان با استفاده از آزمون شنود دو گوشی و آزمون ضربه زدن مورد ارزیابی<br />قرار گرفتند. داده­های گردآوری‌شده با استفاده از آزمون­های تی مستقل، تی وابسته و<br />همبستگی مورد تحلیل قرار گرفت. </span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">تحلیل نتایج نشان داد که در هر<br />دو گروه گوش راست نسبت به گوش چپ برتری دارد اما میزان این برتری در کودکان دارای<br />رشد عادی به طور معناداری بیشتر از گروه آزمایش بود.</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">نتایج هیچ‌گونه<br />همبستگی بین عامل‌های برتری دستی و طرفی شدن زبان نشان نداد</span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-font-family: 'B Zar';">.</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر<br />نتیجه­گیری می­شود که در کودکان با اختلال‌های یادگیری</span><span style="font-family: 'B Zar'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-CA; mso-fareast-language: EN-US;" lang="FA" dir="RTL">نارسایی‌هایی<br />در جانبی شدن مغز وجود دارد. </span>fa_IR
dc.format.extent211
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.subjectاختلال‌های یادگیریfa_IR
dc.subjectبرتری طرفیfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleمقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department. استادیار،گروهروانشناسیبالینی،دانشگاهشهیدبهشتیvhdnejati@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.department. دانشجویدکتریروانشناسیعمومی،دانشگاهالزهراتهرانsr-sabet@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رواشناسی عمومی،دانشگاه شهیدبهشتی تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد