دوره 4, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی مؤلفههای هوش چندگانه گاردنر در کتابهای درسی دوره پیشحرفهای دانشآموزان کمتوانذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)پژوهش حاضربا هدف بررسی محتوای کتابهای درسی دوره پیشحرفهای دانشآموزان کمتوانذهنی با تأکید بر میزان توجه به آموزش مهارتهای هوشهای چندگانه گاردنر انجام گرفت. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوا بود. بدین منظور با استفاده از ...
-
اثربخشی روش مداخلهای تحریک حسی بر بهبود میزان مهارتهای حرکتی در دانشآموزان کمتوانذهنی با اختلال هماهنگی رشدی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)پژوهش حاضر باهدف بررسی اثر تحریک حسی بر بهبود مهارتهای حرکتی (ظریف و درشت) دانشآموزان کمتوانذهنی آموزشپذیر با اختلال هماهنگی رشدی انجام گرفت. روش پژوهش از نوع آزمایشی و طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانشآموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانشآموزان ومقایسه آن در دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)هدف از این پژوهش بررسی رابطهبین خودکارآمدی معلم و ادراک دانشآموز از جو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیریدانشآموزان دختر پایه اول متوسطه و مقایسه آن در دانشآموزان مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران بود. ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمیبود. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل، با پیگیری 2 ماهه بود. جامعه این مطالعه شامل تمام ...
-
بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلالهای شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)اختلال شخصیت یکی از اختلالهای شایع روانی است که به طور معمول از دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروعشده و به عنوان تجارب ذهنی و رفتاری ماندگاری که منطبق بر ملاکهای فرهنگی نیست و منجر به ناخشنودی بیمار و اختلال در کار ...
-
مقایسه مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی با و بدون کمتوانیذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)پژوهش حاضر با هدف مقایسه مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی با و بدون کمتوانیذهنیصورت گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کودکان پیشدبستانی با و بدون کمتوانیذهنی شهر شیراز بودند که از بین آنها نمونهای به حجم 116 نفر (58 ...
-
مقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلالهای یادگیری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2014-06-22)



