دوره 5, شماره دو - پیاپی 12
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر راهبرد نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی و نیز مقایسهی شیوههای مختلف استفاده از نقشههای مفهومی از قبیل ارائه نقشه مفهومی توسط معلم در مقابل ترسیم نقشه مفهومی توسط زبان ...
 
- 
هوش فرهنگی و یادگیری مهارتهای زبان فارسی در فارسی آموزان غیرایرانی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)در پی گسترش فرایند جهانی شدن، حضور و زندگی در سایر کشورها و به تبع آن، تعامل با مردمی که فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت دارند، به چالشی بدل گردید که حوزههای مختلفی همچون تجارت جهانی، روابط بینالملل، آموزش زبان و غیره را ...
 
- 
ترجمه چکیده ها به انگلیسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)
 
- 
تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)در این پژوهش به دنبال آن هستیم که اثر بخشی نقشههای مفهومی در درک مطلب نسبت به روش سنتی (آموزش مهارت خواندن بدون ارائهی نقشهی مفهومی) را مورد مقایسه قرار دهیم و نیز شیوههای مختلف استفاده از نقشههای مفهومی از قبیل ارائهی ...
 
- 
جهت گیری های انگیزشی و پیشرفت تحصیلیِ فارسی آموزان عربی زبان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)انگیزش از جمله عواملی است که میتواند در فرایند زبانآموزی، نقشی مؤثر و قابل بررسی داشته باشد. ازاینرو، پژوهش حاضر به بررسی رابطهی بین جهتگیریهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی عربیزبانان در یادگیری زبان فارسی بهعنوان زبان ...
 
- 
واژه در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان: پژوهشی پیکرهبنیاد (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)پژوهش حاضر با استفاده از روشها و ابزارهای زبانشناسی پیکرهای، به سنجش میزان همپوشانی و انطباق واژههای ارائه شده در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، با پُربسامدترین واژههای زبان فارسی، میپردازد. بدین ...
 
- 
ساخت های نحوی غالب در متون مطبوعاتی و تأثیر آن ها بر درک مطلب خوانداری غیرفارسی زبانان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)شکی نیست که یکی از مهارتهای اصلی زبان، مهارت خواندن است و استفاده از مطبوعات بهعنوان یک مرجع میتواند روشی برای تقویت مهارت خواندن باشد. استفاده از این رسانه به زبانآموز کمک میکند ضمن دست یافتن به دانش لازم و کسب مهارت ...
 
- 
سطحبندی متون پزشکی فارسی برای غیر فارسیزبانان: انگارهای برپایه ی دستور نظاممند- نقشگرای هلیدی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)هدف از این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر سطح دشواری متون پزشکی فارسی برای خارجیها و ارائهی انگارهای بهمنظور سطحبندی متون آموزش فارسی به فارسیآموزان خارجی است که به ادامه تحصیل در رشتههای علوم پزشکی دانشگاههای ایران ...
 
- 
شناسنامه علمی فارسی شماره 12 شامل: مجوز تعیین اعتبار، معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2016-11-21)
 



