• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 1(52)بهار
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 1(52)بهار
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر پرستیژ، تمایز، تجربه، منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز)

    (ندگان)پدیدآور
    شیرمحمدی, یزدانآبیاران, پریساهاشمی باغی, زینبطالقانی, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    782.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چرم یکی از جذاب­ترین و پر سودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می‌رود، چرا که ارزش افزوده بسیاری را عاید فعالان خود می ­کند. با این حال شرایط صنعت چرم در ایران، وضعیتی متفاوت با جایگاه مورد انتظار دارد و همچنان با سطح مورد نظر در امرتولید و صادرات فاصله دارد. هدف از این مطالعه ایجاد و گسترش اهمیت برند ملی در بین واحدهای تولید کننده برند چرم تبریز و بررسی پیامدهای حاصل از این فرایند و کمک به بهره­وری برند سازمان می ­باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش در زمرۀ تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان و مصرف­ کنندگان برند چرم تبریز در سطح استان آذربایجان شرقی می‌باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که پرستیژ برند بر جذابیت برند تأثیر مثبت و معناداری داشته در حالیکه تأثیر همین متغیر (پرستیژ برند) بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. همچنین تمایز برند، منافع اجتماعی برند و تجربه برند بر جذابیت برند و جذابیت برند نیز بر شناسایی برند مشتری و بهره ­وری برند تأثیرگذار است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که تمایز برند و تجربه برند بر شناسایی برند مشتری و شناسایی برند مشتری بر بهره­وری برند تأثیر معناداری دارد، ولی اثر منافع اجتماعی برند بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. نتیجه ­گیری نهایی این این پژوهش نشان داد که برای ایجاد بهره­ وری برند در صنعت چرم متغیرهای تأثیرگذار زیادی را در نظر گرفت.
    کلید واژگان
    پرستیژ برند
    تمایز برند
    منافع اجتماعی برند
    جذابیت برند
    بهره‌وری برند
    مدیریت بازرگانی

    شماره نشریه
    152
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران، ایران
    کارشناس ارشد گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
    کارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
    استاد گروه مدیریت دانشگاه تهران،ایران

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.1864088.2398
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_671973.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208030

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب