نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرمحمدی, یزدانfa_IR
dc.contributor.authorآبیاران, پریساfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی باغی, زینبfa_IR
dc.contributor.authorطالقانی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:33Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:33Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-23en_US
dc.date.submitted1397-12-04fa_IR
dc.identifier.citationشیرمحمدی, یزدان, آبیاران, پریسا, هاشمی باغی, زینب, طالقانی, غلامرضا. (1399). اثر پرستیژ، تمایز، تجربه، منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره‌وری, 14(152), 117-142. doi: 10.30495/qjopm.2020.1864088.2398fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.1864088.2398
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_671973.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208030
dc.description.abstractچرم یکی از جذاب­ترین و پر سودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می‌رود، چرا که ارزش افزوده بسیاری را عاید فعالان خود می ­کند. با این حال شرایط صنعت چرم در ایران، وضعیتی متفاوت با جایگاه مورد انتظار دارد و همچنان با سطح مورد نظر در امرتولید و صادرات فاصله دارد. هدف از این مطالعه ایجاد و گسترش اهمیت برند ملی در بین واحدهای تولید کننده برند چرم تبریز و بررسی پیامدهای حاصل از این فرایند و کمک به بهره­وری برند سازمان می ­باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش در زمرۀ تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان و مصرف­ کنندگان برند چرم تبریز در سطح استان آذربایجان شرقی می‌باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که پرستیژ برند بر جذابیت برند تأثیر مثبت و معناداری داشته در حالیکه تأثیر همین متغیر (پرستیژ برند) بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. همچنین تمایز برند، منافع اجتماعی برند و تجربه برند بر جذابیت برند و جذابیت برند نیز بر شناسایی برند مشتری و بهره ­وری برند تأثیرگذار است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که تمایز برند و تجربه برند بر شناسایی برند مشتری و شناسایی برند مشتری بر بهره­وری برند تأثیر معناداری دارد، ولی اثر منافع اجتماعی برند بر شناسایی برند مشتری تأیید نگردید. نتیجه ­گیری نهایی این این پژوهش نشان داد که برای ایجاد بهره­ وری برند در صنعت چرم متغیرهای تأثیرگذار زیادی را در نظر گرفت.fa_IR
dc.format.extent782
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.1864088.2398
dc.subjectپرستیژ برندfa_IR
dc.subjectتمایز برندfa_IR
dc.subjectمنافع اجتماعی برندfa_IR
dc.subjectجذابیت برندfa_IR
dc.subjectبهره‌وری برندfa_IR
dc.subjectمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.titleاثر پرستیژ، تمایز، تجربه، منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت دانشگاه تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue152
dc.citation.spage117
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد