رسانه و ساخت هویت ملی
(ندگان)پدیدآور
قزلسفلی, محمدتقینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در نوشته ی حاضر ، این فرض مورد سنجش قرار می گیرد که اصولاً بروز و ظهور اولین اشکال رسانه ها ( کتاب و مطبوعات ادواری و یومیه ) از جمله مهم ترین عوامل بسط و نهادینه سازی هویت مدرن بوده است. با توجه به اشکال گوناگون رسانه ها، نگارنده موضوع مورد بررسی را به نقش و اهمیت تنها یکی از این  رسانه ها یعنی مطبوعات محدود خواهد کرد.اما در این ارتباط بررسی چند مسأله اجتناب ناپذیر است: این که تشکیل اجتماعات ملی و احساس مشخصاً مدرن در چارچوب تعلق به یک ملت، رابطه ی مستقیمی با     توسعه ی کلی آنها داشته است. بررسی مختصر شکل گیری مطبوعات و انواع آن، تعریف مفهوم هویت ملی و عناصر آن و تمهید استدلال هایی چند در برابر این فرض که چگونه گسترش مطبوعات به ایجاد جامعه ی مدرن مدد رسانده است، از جمله ی این مسایل است.
کلید واژگان
پست مدرنیتهجامعه مدرن
مدرنیته
مطبوعات
هویت
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه مازندرانشاپا
1735-96781735-9686




