مرور دوره 4, شماره 6 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه های همخوانی در تلفظ کودکان فارسیزبان
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-07-22)اگرچه مطالعات و پژوهشهای بسیاری در ارتباط با فراگیری خوشههای همخوانی توسط کودکان به انجام رسیده است لیکن اکثر این مطالعات به بررسی خوشههای همخوانی آغازه در زبانهای غربی پرداختهاند و مطالعات بسیار کمی در ارتباط با ...
-
توصیف گروههای اسمی در گویش لری خرمآبادی
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-07-22)نظریه گروه نقشی حرف تعریف یکی از تعدیلهای صورت گرفته در نظریه حاکمیت و مرجع گزینی است که در توصیف و تحلیل گروه اسمی، تحول عمدهای پدید آورد. به طور مثال مجموعهای از فرافکنیهای نقشی خاص در سطوح بالاتر از اسم به کار میرود. ...
-
معرفی الگویی جهت ارزیابی کیفیت ترجمه و توصیف دو شیوه اظهار نظر در کلاسهای آموزش ترجمه
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-07-22)یکی از نکاتی که در آموزش ترجمه اهمیت بسزایی دارد کیفیت اظهار نظر یا واکنش استاد نسبت به ترجمه دانشجوست. در این مقاله برآنیم که دو شیوه عمده اظهار نظر در کلاسهای آموزش ترجمه یعنی اظهار نظر ساده و اظهار نظر تفصیلی را توضیح ...
-
چشمانداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامهریزی درسی
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2012-07-22)تجربه نشان داده است که غفلت از برنامه درسی و نحوه طراحی آن به معنای عدم توجه جدی به محتوا، اهداف یادگیری، اهداف رفتاری، نحوه آموزش و شیوه ارزشیابی برنامه زبانآموزی است. هدف این مقاله توجه دادن متخصصان زبان فارسی به اهمیت ...



