نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, شهربانوfa_IR
dc.contributor.authorحسینی خواه, علیfa_IR
dc.contributor.authorگرامی پور, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorحاجی حسین نژاد, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:22:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:22:42Z
dc.date.available1399-07-09T01:22:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:22:42Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-02en_US
dc.date.submitted1396-12-11fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, شهربانو, حسینی خواه, علی, گرامی پور, مسعود, حاجی حسین نژاد, غلامرضا. (1399). مطالعه اکتشافی ابعاد رهبری برنامه درسی از دیدگاه مدیران مدارس ابتدایی. مدیریت مدرسه, 8(3), 308-330.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_61270.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197860
dc.description.abstractچکیده: پژوهش حاضر با هدف تبیین پدیدارنگارانه ابعاد رهبری برنامه‌درسی در مدارس ابتدایی، از دیدگاه مدیران آن مدارس انجام شده است؛ پدیدارنگاری نوعی پژوهش‌ کیفی است که بر اساس تجارب زیسته دیگران به وارسی و واکاوی پدیده‌ها می‌پردازد. مشارکت کنندگان در پژوهش، 15 نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان البرز می‏باشندکه به صورت هدفمند مبتنی بر معیار به جهت این‌که بهترین اطلاع‌رسان برای این پژوهش بودند، انتخاب شدند. در این مطالعه، با توجه به هدف تحقیق، نوع و ماهیت سؤالات پژوهش، از ابزار مصاحبه (مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته) استفاده شده است. کلیه مصاحبه‎هاپس از معرفی اهدافِ پژوهش به مصاحبه شوندگان، ضبط و بلافاصله تایپ شدتا بازخوردهای لازم برای مصاحبه‌های بعدی واشباع داده‏ها فراهم شود. برای تحلیل داده‎ها از رویکرد توصیفی- تحلیلی با استفاده از کدگذاری در دو سطح باز و محوری استفاده شده است. در این پژوهش 4 سؤال اصلی و چند سؤال فرعی در جریان مصاحبه جهت تعمیق اطلاعات و اشباع داده‌ها مطرح شد. جهت کدگذاری مصاحبه‌ها از نرم افزار ATLAS.ti 7 استفاده شد. علاوه بر کدگذاری، از بازنگری توسط اساتید فن نیز استفاده شد. در مجموع 362 کد استخراج شد که پس از حذف کدهای مشابه به 52 کد در 13 مؤلفه، 6 مقوله و در نهایت 3 بعد اصلی (معلم، مدیر و محیط یادگیری) دسته بندی شدند. نتایج حاکی از این است که اجرای با کیفیت ابعاد و مؤلفه‌های استخراج شده در این پژوهش موجب اثربخشی آموزشی و پرورشی و بهره‌وری فرآیند یاددهی_ یادگیری می‌شود. کلیدواژه ها: رهبری برنامه درسی؛ دوره ابتدایی؛ مدیران مدارس؛ پدیدارنگاری.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subject"رهبری برنامه درسی"fa_IR
dc.subject"دوره ابتدایی"fa_IR
dc.subject"مدیران مدارس"fa_IR
dc.subject"پدیدارنگاری"fa_IR
dc.titleمطالعه اکتشافی ابعاد رهبری برنامه درسی از دیدگاه مدیران مدارس ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کیفی)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی پردیس دانشگاه خوارزمی تهران ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage308
dc.citation.epage330


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد