بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
ابوترابی, سیده بهارهحسینقلی زاده, رضوانمهرام, بهروزنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کیفی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
رای دستیابی به هدف پژوهش از روش پژوهش اسنادی بهره گرفته شد؛ بنابراین فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت رسمی، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران و برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از روش پژوهش اسنادی موردبررسی و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بهدستآمده، مهمترین ویژگیهای ساختار سازمانی مدرسه با اتکا به مقولههای بهدستآمده در سه مضمون اصلی از سند عبارتاند از: پیشایندها (نظام ارزشی دینی، عوامل اجتماعی)، مؤلفههای محوری (سلسلهمراتب، تمرکززدایی، شبکهسازی، قانون مداری، مسئولیت و اختیار، کار گروهی، تکوین فرایندهای تربیت) و پسایندها (حرفهای گرایی، عدالت سازمانی و مدرسه محوری).
کلید واژگان
ساختار سازمانیمدرسه
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
آموزش و پرورش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایراندانشیار گروه آموزشی مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
دانشیار گروه مطالعات برنامهریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
شاپا
2538-47242538-4732




