| dc.contributor.author | ابوترابی, سیده بهاره | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینقلی زاده, رضوان | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهرام, بهروز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:22:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:22:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:22:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:22:28Z | |
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-12-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-10-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ابوترابی, سیده بهاره, حسینقلی زاده, رضوان, مهرام, بهروز. (1398). بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مدیریت مدرسه, 7(2), 273-303. doi: 10.34785/J010.2019.818 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.34785/J010.2019.818 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_61263.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197783 | |
| dc.description.abstract | رای دستیابی به هدف پژوهش از روش پژوهش اسنادی بهره گرفته شد؛ بنابراین فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت رسمی، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران و برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از روش پژوهش اسنادی موردبررسی و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بهدستآمده، مهمترین ویژگیهای ساختار سازمانی مدرسه با اتکا به مقولههای بهدستآمده در سه مضمون اصلی از سند عبارتاند از: پیشایندها (نظام ارزشی دینی، عوامل اجتماعی)، مؤلفههای محوری (سلسلهمراتب، تمرکززدایی، شبکهسازی، قانون مداری، مسئولیت و اختیار، کار گروهی، تکوین فرایندهای تربیت) و پسایندها (حرفهای گرایی، عدالت سازمانی و مدرسه محوری). | fa_IR |
| dc.format.extent | 785 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.34785/J010.2019.818 | |
| dc.subject | ساختار سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.title | بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کیفی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه آموزشی مدیریت آموزشی و توسعه منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مطالعات برنامهریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 273 | |
| dc.citation.epage | 303 | |