مرور دوره 7, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
اولویتبندی نیازهای آموزشی مهارت های مدیریتی مدیران مدارس تبریز
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)در این پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد و حجم نمونه به تعداد 95 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی از 112 نفر جامعه آماری مدیران انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس پنج درجهای ...
-
پیش بینی تفکر مدیران مدارس بر پایۀ خلق، انتشار و کاربرد دانش
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)این مطالعه از حیث هدف کاربردی و از حیث شیوهی جمع آوری داده ها، توصیفی، تک متغیری و همبستگی است. جامعهی آماری این تحقیق شامل کلیهی مدیران مدارس و مدیران شاغل در ادارههای آموزش و پرورش استان البرز (400نفر)که در سال تحصیلی ...
-
برازش مدل عجین شدگی شغلی معلمان مبتنی بر ادراک از رفتار خادمانه مدیران مدارس و کیفیت زندگی کاری آنها
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)این پژوهش با رویکرد روش شناسی تحلیلی- پیمایشی از طریق پرسشنامه و روش نمونهگیری طبقهای در بین 200 نفر از معلمان ناحیه های 2، 3 و 4 سازمان آموزش و پرورش مشهد به تعداد کل 1500 نفر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه ...
-
طراحی الگوی مفهومی مدارس سبز در ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)از نظر هدف،کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها،دارای رویکرد آمیخته اکتشافی(کیفی-کمّی)است. جامعه آماری در بخش کیفی،خبرگان آشنا و مسلط به مدارس سبز و در بخش کمّی، مدیران زن و مرد مدارس دولتی و غیردولتی دوره ابتدایی مناطق 19گانه ...
-
ارائه مدلی برای مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر رهبری معنوی در دوره ابتدایی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)این پژوهش از نوع کاربردی و کمی بوده و به منظور ارائه مدلی برای بهبود و ارتقاء رهبری معنوی در مدیریت مدارس ابتدایی شهر تهران در میان 375 نفر از معلمان این مدارس(15103 نفر) که با استفاده از روش نمونه گیری ترکیبی(طبقه ای و ...
-
بازنمایی ساختار سازمانی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)رای دستیابی به هدف پژوهش از روش پژوهش اسنادی بهره گرفته شد؛ بنابراین فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، سند تحول ...
-
بی تفاوتی سازمانی در معلمان مدارس شهر کاشان: پیشایندها و پسایندها
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا، توصیفی پیمایشی بود. جامعهآماری شامل معلمان شهر کاشان در سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 3731 نفر بود که از میان آنها با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، ...
-
تدوین و اعتباریابی الگوی مدیریت استعداد در مدارس سما
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)روش این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعهی پژوهش در بخش کیفی ۲۶ و در بخش کمی ۱۹۰ نفر از مدیران سازمان مدارس و مدیران مدارس کل کشور در سال ۹۷- ۹۶ بودند که در بخش کیفی با روش نمونهگیری هدفمند زنجیرهای و ...
-
پیش بینی عدالت سازمانی ادراک شده معلمان بر اساس مؤلفه های فرهنگ سازمانی: راهبردی برای بهبود مدیریت مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)این پژوهش، مطالعهای توصیفی- همبستگی بود. جامعه موردمطالعه، معلمان مدارس منطقه 4 تبریز به تعداد 110 نفر بودند که به روش تصادفی انتخاب شدند. حجم نمونه بهوسیله جدول کرجسی- مورگان به تعداد 86 نفر برآورد شد. جهت جمعآوری ...
-
رهبری تأملی در مدارس و نقش آن در بهبود باورهای خودکارآمدی معلمان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)این پژوهش توصیفی - همبستگی با مشارکت ۳۲۷ نفر از معلمان دوره اول متوسطه شهر اصفهان از طریق نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انجام شد. دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته رهبری تأملی مدیران مدارس بر اساس الگوی یکپارچه ...
-
بررسی عقلانیت سیاست گذاری آموزشی: مطالعه موردی طرح انتخاب مدیران مدارس با رأی معلمان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)پژوهش حاضر بصورت کیفی انجام شده است و روش جمع آوری داده ها میدانی ـ مصاحبه ای غیر ساختارمند است، برای اینکه اطلاعات بدست آمده از یک مصاحبه غیر ساختارمند بر خلاف مصاحبه ساختارمند که احتمال مناسکی شدن در آن بیشتر است؛کاملاً ...
-
ارائه الگوی مطلوب فرهنگسازمانی مدارس با رویکرد تبادلات اجتماعی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-06-22)پژوهش حاضر باهدف ارائهی الگوی مطلوب فرهنگسازمانی آموزشوپرورش با رویکرد تبادلات اجتماعی انجام شد. این تحقیق یک راهبرد ترکیبی از نوع متوالی اکتشافی است که بهصورت مطالعه موردی در شهر فیروزآباد انجام شد. جامعه آماری شامل ...



