دوره 7, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیتهای مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمون (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)در این پژوهش سعی بر آن است الگویی بر اساس تحلیل مضمون برای صلاحیتهای مدیران مدارس آموزشوپرورش استخراج گردد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه اسناد شامل: کلیه مقالات، رسالهها، طرحها و گزارشهای پژوهشی مرتبط با موضوع ...
 
- 
بررسی وضعیت رفتارهای خود-رهبری معلمان مدارس تهران (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف این پژوهش بررسی وضعیت خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران است. خودرهبری در پژوهش حاضر شامل نه مؤلفه است که عبارتند از: تجسم عملکرد موفق، هدفگذاری شخصی، صحبت کردن با خود، پاداش دادن به خود، ارزیابی باورها و مفروضات، ...
 
- 
واکاوی فرایند مدیریت استعداد معلمان در مدارس دورۀ متوسطه شهر اردبیل (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)مدیریت استعداد عبارت است از انجام یک سری فعالیتهای یکپارچه به منظور تضمین جذب، نگهداری، انگیزش و توسعه کارکنان مستعد مورد نیاز، در حال حاضر و در آینده توسط سازمان. این پژوهش فرایند مدیریت استعداد معلمان در دوره متوسطه ...
 
- 
طراحی مدل ساختاری- تفسیری مؤلفه های مدارس اثربخش در دورۀ اول متوسطه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری- تفسیری مولفه های مدارس اثربخش در دوره اول متوسطه بود. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل اساتید گروه علوم تربیتی، روسا و معاونین آموزش و پرورش، مدیران و معاونان ...
 
- 
مطالعۀ فرهنگ سازمانی مدراس متوسطه و رابطۀ آن با یادگیری سازمانی معلمان (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)تحقیق حاضر با هدف « بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی معلمان مقطع دوم متوسطه کرمانشاه» اانجام شد. روش تحقیق در رسته تحقیقات پیمایشی وتوصیفی قرارداد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع دوم متوسطه استان ...
 
- 
ارائة الگوی تلفیقی جوامع یادگیرندة حرفه ای ناب در مدرسه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف آموزش کمک به پیروزی افراد است و نظام آموزشی که در تحقق این امر کارایی لازم را نداشته باشد، نیازمند بازبینی و اصلاح است. هدف این پژوهش، بهره گیری از اصول تفکّر ناب برای شناسایی و حذف موانعی است که تبدیل نظام آموزشی ایران ...
 
- 
شناسایی شایستگی مدیران مدارس جهت استفاده در کانون ارزیابی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)این پژوهش آمیخته با استفاده از دادههای بهدستآمده از مطالعه اکتشافی مؤلفههای شایستگی مشخصشده و از طریق تحقیق توصیفی- پیمایشی مورد ارزیابی قرار داده شد. جامعه پژوهش در بخش کیفی، کلیه صاحبنظران، اساتید و مدیران ارشد ...
 
- 
تبیین معیارهای روان شناختی شایستگی مدیران مدارس اصفهان و تعیین روابط علی با روش ترکیبی دلفی-دیمتل فازی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف از پژوهش حاضر تبیین شایستگی های روان شناختی مدیریتی برای مدیر مدرسه و تعیین روابط علّی بین آنها با ترکیب روش دلفی و دیمتل فازی می باشد. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته و طرح پژوهش از نوع اکتشافی است. ابتدا با مطالعه ...
 
- 
جو سازمانی به عنوان واسطه بین رهبری خدمتگزار و رفتار شهروندی سازمانی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان سبک رهبری خدمتگزار و رفتار شهروند سازمانی با در نظر گرفتن متغیر میانجی جوسازمانی در دبیرستانهای شهر سنندج در سال تحصیلی1396- 1395 بود. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع همبستگی هست. ...
 
- 
رابطۀ یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه در بین معلمان مدارس هوشمند شهر تهران (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت و رابطه یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران که شامل1109 نفر هستند، از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای به حجم 240 ...
 
- 
مفهوم سازی مدیـریتِ حـکمت بنـیانِ مدرسـه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)هدف این مقاله تبیین مفهوم "مدیریتِ حکمت بنیانِ مدرسه " بود. چارچوب روش شناختی مورد استفاده، رویکرد کیفی از نوع نظریه مبنایی با نگاه سیستمی بود. برای جمع آوری داده از اطلاع رسانها، مصاحبههای عمیق غیررسمی و تحلیل اسناد ...
 



