دوره 7, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بازگشت به مدیریت : طراحی و تبیین الگوی نوین صلاحیت‌های مدیران آموزشی با روش تحلیل مضمون 

    سبزیان پور, زهره؛ اسلام پناه, مریم (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    در این پژوهش سعی بر آن است الگویی بر اساس تحلیل مضمون برای صلاحیت‌های مدیران مدارس آموزش‌وپرورش استخراج گردد. جامعه آماری این پژوهش در زمینه اسناد شامل: کلیه مقالات، رساله­ها، طرح­ها و گزارش­های پژوهشی مرتبط با موضوع ...

  • بررسی وضعیت رفتارهای خود-رهبری معلمان مدارس تهران 

    حسن زاده, عبدالمجید؛ محمدی, مرتضی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف این پژوهش بررسی وضعیت خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران است. خودرهبری در پژوهش حاضر شامل نه مؤلفه است که عبارتند از: تجسم عملکرد موفق، هدف‌گذاری شخصی، صحبت کردن با خود، پاداش دادن به خود، ارزیابی باورها و مفروضات، ...

  • واکاوی فرایند مدیریت استعداد معلمان در مدارس دورۀ متوسطه شهر اردبیل 

    احمدی, حسن؛ مرادی, مسعود؛ خالق خواه, علی؛ زاهد بابلان, عادل (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    مدیریت استعداد عبارت است از انجام یک سری فعالیت­های یکپارچه به منظور تضمین جذب­، نگهداری­، انگیزش و توسعه کارکنان مستعد مورد نیاز­، در حال حاضر و در آینده توسط سازمان. این پژوهش فرایند مدیریت استعداد معلمان در دوره متوسطه ...

  • طراحی مدل ساختاری- تفسیری مؤلفه های مدارس اثربخش در دورۀ اول متوسطه 

    ملکی آوارسین, صادق؛ طالبی, بهنام؛ سودی, حورا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری- تفسیری مولفه های مدارس اثربخش در دوره اول متوسطه بود. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل اساتید گروه علوم تربیتی، روسا و معاونین آموزش و پرورش، مدیران و معاونان ...

  • مطالعۀ فرهنگ سازمانی مدراس متوسطه و رابطۀ آن با یادگیری سازمانی معلمان 

    باتمانی, فردین؛ حیدری, صابر (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    تحقیق حاضر با هدف « بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی معلمان مقطع دوم متوسطه کرمانشاه» اانجام شد. روش تحقیق در رسته تحقیقات پیمایشی وتوصیفی قرارداد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع دوم متوسطه استان ...

  • ارائة الگوی تلفیقی جوامع یادگیرندة حرفه ای ناب در مدرسه 

    کامکار, زهره؛ عبدالهی, بیژن؛ زین آبادی, حسن رضا؛ عباسیان, حسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف آموزش کمک به پیروزی افراد است و نظام آموزشی که در تحقق این امر کارایی لازم را نداشته باشد، نیازمند بازبینی و اصلاح است. هدف این پژوهش، بهره گیری از اصول تفکّر ناب برای شناسایی و حذف موانعی است که تبدیل نظام آموزشی ایران ...

  • شناسایی شایستگی مدیران مدارس جهت استفاده در کانون ارزیابی 

    خنیفر, حسین؛ نادری بِنی, ناهید؛ ابراهیمی, صلاح الدین؛ فیاضی, بی بی مرجان؛ رحمتی, محمدحسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    این پژوهش آمیخته با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از مطالعه اکتشافی مؤلفه‌های شایستگی مشخص‌شده و از طریق تحقیق توصیفی- پیمایشی مورد ارزیابی قرار داده شد. جامعه پژوهش در بخش کیفی، کلیه صاحب‌نظران، اساتید و مدیران ارشد ...

  • تبیین معیارهای روان شناختی شایستگی مدیران مدارس اصفهان و تعیین روابط علی با روش ترکیبی دلفی-دیمتل فازی 

    عصاری, ناصر؛ سیادت, سید علی؛ عابدینی, یاسمین؛ منجمی, سید امیر حسن (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف از پژوهش حاضر تبیین شایستگی های روان شناختی مدیریتی برای مدیر مدرسه و تعیین روابط علّی بین آنها با ترکیب روش دلفی و دیمتل فازی می باشد. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته و طرح پژوهش از نوع اکتشافی است. ابتدا با مطالعه ...

  • جو سازمانی به عنوان واسطه بین رهبری خدمتگزار و رفتار شهروندی سازمانی 

    زبردست, lمحمد امجد؛ عزیزی, سید کریم؛ شریعتی, امید (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان سبک رهبری خدمتگزار و رفتار شهروند سازمانی با در نظر گرفتن متغیر میانجی جوسازمانی در دبیرستان­های شهر سنندج در سال تحصیلی1396- 1395 بود. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع همبستگی هست. ...

  • رابطۀ یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه در بین معلمان مدارس هوشمند شهر تهران 

    حسینی لرگانی, سیده مریم؛ امانی, مرتضی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت و رابطه یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران که شامل1109 نفر هستند، از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای به حجم 240 ...

  • مفهوم سازی مدیـریتِ حـکمت بنـیانِ مدرسـه 

    نوروزیان امیری, محمد؛ خلخالی, علی؛ شکیبایی, زهره (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-03-21)
    هدف‌ این مقاله تبیین مفهوم "مدیریتِ حکمت بنیانِ مدرسه " بود. چارچوب روش شناختی مورد استفاده، رویکرد کیفی از نوع نظریه مبنایی با نگاه سیستمی بود. برای جمع آوری داده از اطلاع رسان‌ها، مصاحبه‌های عمیق غیررسمی و تحلیل اسناد ...