• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی فرایند مدیریت استعداد معلمان در مدارس دورۀ متوسطه شهر اردبیل

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, حسنمرادی, مسعودخالق خواه, علیزاهد بابلان, عادل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    674.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی (کیفی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدیریت استعداد عبارت است از انجام یک سری فعالیت­های یکپارچه به منظور تضمین جذب­، نگهداری­، انگیزش و توسعه کارکنان مستعد مورد نیاز­، در حال حاضر و در آینده توسط سازمان. این پژوهش فرایند مدیریت استعداد معلمان در دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر اردبیل را با استفاده از طرح نظام­دار نظریه داده بنیاد کاوش نموده است. به این منظور با مصاحبه فردی نیمه ساختار یافته با 18 نفر از معلمان نمونه و مجرب دوره متوسطه مصاحبه به عمل آمد. داده­ها با استفاده از نرم افزار Atlas-Ti  تحلیل شدند. نتایج تحلیل داده­ها طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی حاکی از 12 مقوله کلی بود که در قالب مدل پارادایمی شامل: شرایط علی(تغییرات سیستمی و تغییرات مدیریتی)؛ مقوله محوری (مدیریت حرفه­ای فرد در سازمان و مدیریت روانی- ذهنی فرد در سازمان)؛ راهبردهای (اقدامات اجرائی طرح)؛ عوامل زمینه­ای (فضاسازی زمینه­ای محیطی، ساختاری و فضاسازی زمینه­ای نیروی انسانی)؛ عوامل مداخله­ای (تغییرات عملکردی لازم در مدارس و تغییرات ساختاری لازم در مدارس) و پیامد (دستاوردهای شناختی روانی و دستاوردهای علمی آموزشی­) فرایند مدیریت استعداد معلمان در دوره متوسطه شهر اردبیل و روابط بین ابعاد مختلف آن را منعکس می­نماید.
    کلید واژگان
    آموزش و پرورش
    مدیریت استعداد
    توسعه استعداد
    معلمان
    شهر اردبیل

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kordestan
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشیار برنامه ریزی درسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل،ایران
    دانشیار مدیریت آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2538-4724
    2538-4732
    URI
    https://dx.doi.org/10.34785/J010.1398.363
    http://jsa.uok.ac.ir/article_61204.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197767

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب