• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش تصاویر و ژست‌ها به عنوان کمک‌کننده‌های غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در دختران و پسران پیش‌دبستانی

    (ندگان)پدیدآور
    خلیلی پاجی, کوکبطالع پسند, سیاوشکیان ارثی, فرحناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.064 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    روش‌های آموزشی مختلفی در مورد چگونگی آموزش لغت‌های انگلیسی وجود دارند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تصاویر و ژست‌ها به عنوان کمک‌کننده‌های غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در کودکان پیش‌دبستانی بود. طرح پژوهش حاضر از نوع شبه‌آزمایشی بود. شرکت‌کنندگان این پژوهش 60 کودک پیش‌دبستانی(30  دختر و 30 پسر) 4 تا 6 ساله بودند که به روش در دسترس از مهدکودک‌های منطقۀ شش شهر تهران انتخاب شدند. توانایی کودکان در یادگیری لغت‌های جدید با استفاده از یک طرح اندازه‌گیری مکرر در سه موقعیت ارائۀ لغت به تنهایی، ارائۀ لغت به همراه ژست و ارائۀ لغت به همراه تصویر اندازه‌گیری شد. همۀ کودکان آزمون یادآوری معنا و آزمون درک مطلب را پس از آموزش و همچنین در مرحلۀ پیگیری تکمیل کردند. یافته‌ها حاکی از آن بود که کودکان در موقعیت آموزشی ارائۀ لغت به همراه ژست و ارائۀ لغت به همراه تصویر بهتر از موقعیت ارائۀ لغت به تنهایی عمل کردند، همچنین عملکرد آن‌ها در موقعیت ارائۀ لغت به همراه ژست بهتر از موقعیت ارائۀ لغت به همراه تصویر بود. در مرحله پیگیری گروه ارائه لغت به همراه ژست از دو گروه دیگر ثبات بیشتری در آزمون درک نشان دادند. نقش تعدیل کننده جنسیت در یادآوری و درک مطلب لغات معنی دار نبود. کمک‌کننده‌های غیرکلامی در افزایش یادگیری تاثیرگذار هستند. پایداری آموخته‌ها با کمک‌کننده غیرکلامی ژست مناسب‌تر از سایر کمک‌کننده‌ها است.
    کلید واژگان
    یادآوری معنا
    درک مطلب
    ژست
    تصویر
    لغت
    مطالعات روانشناسی تربیتی و یادگیری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    دانشیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    استادیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2228-5075
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2019.5340
    http://jsli.shirazu.ac.ir/article_5340.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193344

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب