مرور دوره 11, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
انگیزش و هیجانهای تحصیلی بر اساس نیمرخهای درگیری تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه شهر تهران
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)هدف از پژوهش حاضر مقایسۀ انگیزش و هیجانهای تحصیلی دانشآموزان براساس نیمرخهای درگیری تحصیلی در آنها با رویکردی فرد-محور بود. بدین منظور تعداد ۵۸۶ نفر از دانشآموزان پایۀ نهم از دبیرستانهای شهر تهران به روش نمونهگیری ...
-
رابطه ارزشهای فرهنگی با نشاط ذهنی: نقش واسطهای خودکارآمدی
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهگری خودکارآمدی در رابطۀ بین ارزشهای فرهنگی (فردگرایی، جمعگرایی) و نشاط ذهنی در گروهی از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه شیراز بود. مشارکتکنندگان 448 نفر از دانشجویان بودند که به روش ...
-
طراحی مدل عوامل مؤثر بر گرایش دانشآموزان دبستانی به ورزش: یک پژوهش آمیخته
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)هدف از این تحقیق ارائۀ مدلی برای عوامل مؤثر بر گرایش دانش آموزان دبستانی به تربیت بدنی و ورزش در مدارس استان خوزستان بود. طرح پژوهش به شیوۀ آمیخته اکتشافی بود. شرکت کنندگان پژوهش در مرحلۀ کیفی شامل 25 نفر از خبرگان حوزۀ ...
-
شناسایی مؤلفههای ساختار مطلوب دانشگاه: بسترسازی برای یادگیری پوی پا
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه های ساختار مطلوب دانشگاه در راستای بسترسازی برای یادگیری پویپا انجام شد. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی به روش پدیدارشناسی است. مشارکت کنندگان پژوهش به روش هدفمند انتخاب شدند و با 16 متخصص ...
-
نقش واسطهای عدم درگیری اخلاقی در رابطۀ بین هویت اخلاقی و رفتار غیرمولد تحصیلی
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)یکی از چالشهای مهم مؤسسهها و مراکز آموزشی درگیر شدن افراد در رفتارهای غیرمولد تحصیلی است. در پژوهش حاضر نقش واسطهای عدمدرگیری اخلاقی در رابطۀ بین هویت اخلاقی (درونیسازی و نمادسازی) و رفتار غیرمولد تحصیلی بررسی شد. این ...
-
نقش تصاویر و ژستها به عنوان کمککنندههای غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در دختران و پسران پیشدبستانی
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)روشهای آموزشی مختلفی در مورد چگونگی آموزش لغتهای انگلیسی وجود دارند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تصاویر و ژستها به عنوان کمککنندههای غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در کودکان پیشدبستانی بود. طرح پژوهش حاضر از ...
-
اثربخشی کتابدرمانی تحولی بر مهارت اجتماعی و مشکلات رفتاری دانشآموزان
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)این پژوهش برای بررسی اثربخشی کتابدرمانی تحولی بر مهارت اجتماعی و مشکلات رفتاری دانشآموزان انجام شد. کتابدرمانی تحولی، یکی از انواع کتابدرمانی است که در محیط کلاس درس روی میدهد و معلم سعی میکند روش و رفتارهای مثبت ...
-
صبر مادر و پرخاشگری کودک: نقش میانجی استرس والدگری
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی استرس والدگری در رابطۀ میان مؤلفههای صبر مادر و پرخاشگری کودک انجام گرفت. شرکتکنندگان در پژوهش شامل 195 نفر از مادران کودکان پیشدبستانی شهر کازرون بود، که به روش نمونهگیری خوشهای ...
-
فراتحلیلِ رابطۀ بین هوش هیجانی و مؤلفههای آن با خودکارآمدی
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)در این پژوهش که با بهره گیری از روش فراتحلیل انجام گرفته، به ترکیب عددی نتایج پژوهش های انجام شده در ایران در زمینۀ رابطۀ بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی افراد پرداخته شده است. جامعۀ آماری فراتحلیل، پژوهشهای ...
-
تأثیر رویکرد آموزشی تدریس بازی برای فهم (TGFU) بر یادگیری مهارت های ورزشی دانش آموزان دورۀ اول متوسطه در درس تربیت بدنی
(دانشگاه شیراز, 2019-08-23)تربیت بدنی در آموزش و پرورش همیشه به عنوان سکویی در نظر گرفته میشود که فراگیران در آن تجارب و مهارتهای تمرینی خود را در ورزشهای مختلف و فعالیت های فیزیکی گسترش میدهند. هدف پژوهش حاضر، تأثیر رویکرد آموزشی «تدریس بازی ...



