نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیلی پاجی, کوکبfa_IR
dc.contributor.authorطالع پسند, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorکیان ارثی, فرحنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:37Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:37Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-01en_US
dc.date.submitted1394-04-10fa_IR
dc.identifier.citationخلیلی پاجی, کوکب, طالع پسند, سیاوش, کیان ارثی, فرحناز. (1398). نقش تصاویر و ژست‌ها به عنوان کمک‌کننده‌های غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در دختران و پسران پیش‌دبستانی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 11(1), 128-145. doi: 10.22099/jsli.2019.5340fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2019.5340
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_5340.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193344
dc.description.abstractروش‌های آموزشی مختلفی در مورد چگونگی آموزش لغت‌های انگلیسی وجود دارند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تصاویر و ژست‌ها به عنوان کمک‌کننده‌های غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در کودکان پیش‌دبستانی بود. طرح پژوهش حاضر از نوع شبه‌آزمایشی بود. شرکت‌کنندگان این پژوهش 60 کودک پیش‌دبستانی(30  دختر و 30 پسر) 4 تا 6 ساله بودند که به روش در دسترس از مهدکودک‌های منطقۀ شش شهر تهران انتخاب شدند. توانایی کودکان در یادگیری لغت‌های جدید با استفاده از یک طرح اندازه‌گیری مکرر در سه موقعیت ارائۀ لغت به تنهایی، ارائۀ لغت به همراه ژست و ارائۀ لغت به همراه تصویر اندازه‌گیری شد. همۀ کودکان آزمون یادآوری معنا و آزمون درک مطلب را پس از آموزش و همچنین در مرحلۀ پیگیری تکمیل کردند. یافته‌ها حاکی از آن بود که کودکان در موقعیت آموزشی ارائۀ لغت به همراه ژست و ارائۀ لغت به همراه تصویر بهتر از موقعیت ارائۀ لغت به تنهایی عمل کردند، همچنین عملکرد آن‌ها در موقعیت ارائۀ لغت به همراه ژست بهتر از موقعیت ارائۀ لغت به همراه تصویر بود. در مرحله پیگیری گروه ارائه لغت به همراه ژست از دو گروه دیگر ثبات بیشتری در آزمون درک نشان دادند. نقش تعدیل کننده جنسیت در یادآوری و درک مطلب لغات معنی دار نبود. کمک‌کننده‌های غیرکلامی در افزایش یادگیری تاثیرگذار هستند. پایداری آموخته‌ها با کمک‌کننده غیرکلامی ژست مناسب‌تر از سایر کمک‌کننده‌ها است.fa_IR
dc.format.extent1089
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2019.5340
dc.subjectیادآوری معناfa_IR
dc.subjectدرک مطلبfa_IR
dc.subjectژستfa_IR
dc.subjectتصویرfa_IR
dc.subjectلغتfa_IR
dc.subjectمطالعات روانشناسی تربیتی و یادگیریfa_IR
dc.titleنقش تصاویر و ژست‌ها به عنوان کمک‌کننده‌های غیرکلامی در یادگیری لغت زبان انگلیسی در دختران و پسران پیش‌دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage128
dc.citation.epage145


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد