• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه‌ی الگویی ساختاری جهت پیش‌بینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان

    (ندگان)پدیدآور
    سلطانی, اصغراخلاقی, مسعودسلطانی, اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.059 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این تحقیق، مطالعه­ی رابطه­ی میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکده­های مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونه­گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شدند و ابزارهای اندازه­گیری را که شامل پرسش­نامه­ی محقق­ساخته­ی سنجش کیفیت تدریس، پرسش­نامه­ی ذهنیت فلسفی و پرسش­نامه­ی انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق، برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدل­سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافته­ها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطه­ی معناداری دارند. هم­چنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطه­ی مستقیم، مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطه­ای معناداری در رابطه­ی بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهش­های پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیش­تر در این زمینه مطرح گردید.
    کلید واژگان
    کیفیت تدریس
    ذهنیت فلسفی
    انگیزش شغلی
    الگوی ساختاری
    آموزش و یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
    استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان
    استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان

    شاپا
    2228-5075
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2018.4730
    http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4730.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193313

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب