نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorاخلاقی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:31Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:31Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-02-07en_US
dc.date.submitted1393-11-18fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی, اصغر, اخلاقی, مسعود, سلطانی, اصغر. (1396). ارائه‌ی الگویی ساختاری جهت پیش‌بینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9(2), 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2018.4730
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_4730.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193313
dc.description.abstractهدف اصلی این تحقیق، مطالعه­ی رابطه­ی میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکده­های مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونه­گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شدند و ابزارهای اندازه­گیری را که شامل پرسش­نامه­ی محقق­ساخته­ی سنجش کیفیت تدریس، پرسش­نامه­ی ذهنیت فلسفی و پرسش­نامه­ی انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق، برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدل­سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافته­ها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطه­ی معناداری دارند. هم­چنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطه­ی مستقیم، مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطه­ای معناداری در رابطه­ی بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهش­های پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیش­تر در این زمینه مطرح گردید.fa_IR
dc.format.extent1085
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2018.4730
dc.subjectکیفیت تدریسfa_IR
dc.subjectذهنیت فلسفیfa_IR
dc.subjectانگیزش شغلیfa_IR
dc.subjectالگوی ساختاریfa_IR
dc.subjectآموزش و یادگیریfa_IR
dc.titleارائه‌ی الگویی ساختاری جهت پیش‌بینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage59
dc.citation.epage86
nlai.contributor.orcid0000-0002-8856-0592
nlai.contributor.orcid0000-0002-8856-0592


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد