| dc.contributor.author | سلطانی, اصغر | fa_IR |
| dc.contributor.author | اخلاقی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلطانی, اصغر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:09:31Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:09:31Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:09:31Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:09:31Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-02-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-11-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سلطانی, اصغر, اخلاقی, مسعود, سلطانی, اصغر. (1396). ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9(2), 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5075 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2018.4730 | |
| dc.identifier.uri | http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4730.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193313 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی این تحقیق، مطالعهی رابطهی میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکدههای مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونهگیری تصادفی- طبقهای انتخاب شدند و ابزارهای اندازهگیری را که شامل پرسشنامهی محققساختهی سنجش کیفیت تدریس، پرسشنامهی ذهنیت فلسفی و پرسشنامهی انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق، برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدلسازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافتهها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطهی معناداری دارند. همچنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطهی مستقیم، مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطهای معناداری در رابطهی بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهشهای پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیشتر در این زمینه مطرح گردید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1085 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2018.4730 | |
| dc.subject | کیفیت تدریس | fa_IR |
| dc.subject | ذهنیت فلسفی | fa_IR |
| dc.subject | انگیزش شغلی | fa_IR |
| dc.subject | الگوی ساختاری | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.title | ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 59 | |
| dc.citation.epage | 86 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-8856-0592 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-8856-0592 | |