• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل شایستگی‌های مدیران بازاریاب ورزشی (با استفاده از نظریه داده بنیاد)

    (ندگان)پدیدآور
    شیروانی, طهماسباحسانی, محمدکوزه چیان, هاشمامیری, مجتبی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی مدل شایستگی­های مدیران بازاریاب ورزشیبا استفاده از نظریه داده بنیاد بود.   روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر کیفی بوده و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت جامعه تحقیق شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران، اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند. بر اساس روش نظریة داده بنیاد، مصاحبه­ها پس از کدگذاری تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در مجموع 682 کد اولیه از تجزیه و تحلیل 17 مصاحبه بدست آمد. بعد از استخراج کدهای مشابه، 109 کد باز متمایز مشخص گردید. 109 کد باز استخراج شده از مصاحبه­ها در 23 گروه کدمحوری شامل شخصیتی، رفتاری، ارزشی، هوش سازمانی، هوش هیجانی، هوش استراتژیکی، هوش رقابتی، هوش تجاری، هوش اخلاقی، هوش فرهنگی، هوش سیاسی، هوش اجتماعی، مدیریتی، دانشی، ورزشی، مهارتی، مدیریت آمیخته بازاریابی، مدیریت مشتریان، مدیریت فروش، مدیریت برند، بخش­بندی بازار، بازاریابی جهانی، تحقیقات بازاریابی و بازاریابی اسلامی- اخلاقی قرار گرفتند. کدهای محوری در 4 گروه کد انتخابی شامل شایستگی­های پایه، هوشی، حرفه­ای و عملیاتی دسته­بندی شده­اند. در نهایت مدل تحقیق به­صورت هرمی (شامل 4 سطح) طراحی گردید. نتیجه‌گیری: مدل ارائه شده در این تحقیق می‌تواند به­عنوان ابزاری مناسب جهت شناسایی شایستگی­های مدیران بازاریاب ورزشی باشگاه‌های فوتبال مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    مدل
    شایستگی
    مدیران بازاریاب
    بازاریاب ورزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس تهران
    استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2020.4286
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_4286.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192387

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب