نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکشمیری, نسیمfa_IR
dc.contributor.authorالهی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاکبری یزدی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:40Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:40Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-14en_US
dc.date.submitted1394-09-23fa_IR
dc.identifier.citationکشمیری, نسیم, الهی, علیرضا, اکبری یزدی, حسین. (1397). ساخت، روایی و پایایی سنجی ابزار سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA. مدیریت و توسعه ورزش, 7(3), 116-138. doi: 10.22124/jsmd.2018.3246fa_IR
dc.identifier.issn2322-4800
dc.identifier.issn2538-5348
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2018.3246
dc.identifier.urihttps://jsmd.guilan.ac.ir/article_3246.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192320
dc.description.abstractهدف: یکی از بخش­های مهم برنامه تبلیغاتی ارزیابی آثار تبلیغ است که این موضوع در تبلیغات از طریق ورزش نیازمند وجود ابزاری استاندارد­شده و مخصوص به­خود، در این زمینه بود. هدف از این پژوهش طراحی پرسشنامة اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDA و سپس تعیین روایی و پایایی آن بود. روش‌شناسی: به منظور تعیین اعتبار محتوایی و صوری از نظرات گروهی از صاحب­نظران استفاده شد. هم‏چنین برای تعیین اعتبار سازه و پایایی ابتدا از میان تماشاگران بازی­های فوتبال لیگ برتر در استادیوم آزادی، تعداد (45 نفر) در مطالعه مقدماتی و تعداد ( 366 نفر) در مطالعه اصلی شرکت نمودند. یافته‌ها:نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی حاکی از تایید روایی سازه ابزار اندازه­گیری بود و نتایج همسانی درونی با استفاده از آلفای کرونباخ (84/0 α=) و پایایی ترکیبی (91/0=CR) نیز قابل­قبول بود. نتیجه‌گیری: این ابزار با سنجش 4 گام متوالی از مدل ارزیابی اثربخشی تبلیغات AIDA می‏تواند چالش‏های تأثیرگذاری یک تبلیغ موفق را روشن ­نماید. این ابزار دارای قابلیت سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بوده و می­تواند مورد استفاده شرکت­هایی که از طریق ورزش اقدام به تبلیغات برای محصولات خود می­کنند و نیز محققان حوزه بازاریابی و تبلیغات قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه گیلانfa_IR
dc.publisherUniversity of Guilanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت و توسعه ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Management and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2018.3246
dc.subjectاعتباریابیfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملی تاییدیfa_IR
dc.subjectاثربخشی تبلیغاتfa_IR
dc.subjectتبلیغات از طریق ورزشfa_IR
dc.titleساخت، روایی و پایایی سنجی ابزار سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش بر اساس مدل AIDAfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار داانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage116
dc.citation.epage138
nlai.contributor.orcid0000-0002-4810-1949
nlai.contributor.orcid0000-0001-9925-4825


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد