بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
افشاری, علیهاشمی, زهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانشآموزان انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 95-1396 تشکیل دادند که تعداد 290 دانشآموز با روش تصادفی خوشهای چندمرحلهای، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمعآوری دادهها از مقیاس اضطراب امتحان، پرسشنامه فراشناخت و پرسشنامهی حساسیت اضطرابی استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون در SPSS21 انجام شد. یافتهها نشان داد که بین باورهای فراشناختی و حساسیت اضطرابی با اضطراب امتحان رابطه معنادار وجود دارد (001/0p
کلید واژگان
حساسیت اضطرابیباورهای فراشناختی
اضطراب امتحان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه مراغه.استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه مراغه.




