مرور دوره 8, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری بر هیجانهای تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)این پژوهش به منظور بهبود هیجانهای تحصیلی دانشآموزان، با تأکید بر نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی انجام شده است. پژوهش حاضر، از نوع پژوهشهایآزمایشی و جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان شهرستان یزد ...
-
بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین حساسیت اضطرابی و باورهای فراشناختی با اضطراب امتحان در دانشآموزان انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 95-1396 تشکیل دادند که تعداد 290 ...
-
بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی معلمان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی بین رهبری اخلاقی و تسهیم دانش با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی معلمان انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعهی آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهرستان بیجار ...
-
خصوصیات روانسنجی مقیاس تجربه قلدری- قربانی سایبری در دانش-آموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی خصوصیات روانسنجی مقیاس تجربه قلدری- قربانی شدن سایبری در دانشآموزان بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان پارس آباد (1532نفر) که در سال تحصیلی 95- 96 مشغول به ...
-
عوامل و مؤلفههای مؤثر بر توسعه حرفهای دبیران مدارس اردبیل (تحقیق کیفی با تأکید بر روش گروه های کانونی)
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)هدف پژوهش کاربردی حاضر، شناسایی عوامل و مؤلفه های مؤثر بر توسعه حرفهای دبیران مقطع متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه یک و دو اردبیل است. از میان جامعه اساتید، صاحبنظران و مطلعین کلیدی با استفاده از کفایت نظری دادهها ...
-
مقایسه عامل به احکام بودن، جهتگیری مذهبی و سرمایه روانشناختی در میان دانشآموزان دختر و پسر
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)هدف پژوهش حاضر مقایسه عامل به احکام بودن، جهتگیری مذهبی و سرمایه روانشناختی در میان دانشآموزان دختر و پسر بود. جامعه آماری دانشآموزان دختر و پسر آموزشکده سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سال تحصیلی 97-98 بود. ...
-
مقایسه عملکرد افراد با اختلال نقص توجه بیش فعالی و افراد عادی در مؤلفههای فهم کلامی با استفاده از آزمون وکسلر: مطالعهای در دانش-آموزان ابتدایی با توجه به عامل جنسیت
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)دانشآموزان دارای نقص توجه بیشفعالی از طیف متنوعی از مشکلات شناختی و رفتاری رنج میبرند و شواهد تحقیقاتی حاکی از آن است که زبان میتواند در کنترل شناختی و رفتاری این اختلال نقشی واسطهای ایفا کند. هدف این پژوهش مقایسه ...
-
نقش عزت نفس، سبکهای فرزندپروری و انسجام خانواده و انعطافپذیری در پیشبینی افسردگی دانشآموزان دختر
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش عزت نفس، سبکهای فرزندپروری و انسجام خانواده و انعطافپذیری در پیشبینی افسردگی دانشآموزان دختر بود. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 2500 نفر از دانشآموزان ...
-
نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-05-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیشبینی سرزندگی تحصیلی انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش را کلّیهی دانشآموزان دورهی متوسطهی اول شهر اردبیل در ...



