نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفلاحی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, یاسرfa_IR
dc.contributor.authorزردی, بهمنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:49Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:49Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-18en_US
dc.date.submitted1396-03-28fa_IR
dc.identifier.citationنریمانی, محمد, فلاحی, وحید, حبیبی, یاسر, زردی, بهمن. (1396). بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش‌آموزان. روان شناسی مدرسه, 6(1), 115-129. doi: 10.22098/jsp.2017.541fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2017.541
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_541.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192030
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگی­های روان­ سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در  بین دانش­آموزان بود. بدین منظور 350  نفر دانش­آموز (130 پسر و 220 دختر) از دانش­آموزان مقطع متوسطه شهرستان پارس­آباد به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه همدلی و همدردی پاسخ دادند. داده­ها با روش تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار LISREL 8.8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ها نشان داد که ضریب آلفای کرونباخ برای مؤلفه­های همدلی شناختی 84/0، همدلی عاطفی 81/0 و همدردی 78/0 و ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 82/0 به دست آمد. اعتبار باز­آزمایی نیز در فاصله 2 هفته اجرا در دامنه 71/0 تا 78/0 به دست آمد. یافته‌های حاصل از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و مرتبه دوم نشان داد که این مدل از برازش مناسبی برخوردار است (­­056/0 =RMSEA). با توجه به نتایج به دست آمده، می­توان گفت که پرسشنامه همدلی و همدردی ابزاری مناسب برای سنجش همدلی و همدردی در دانش آموزان است.fa_IR
dc.format.extent192
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2017.541
dc.subjectهمدلیfa_IR
dc.subjectهمدردیfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملی تاییدیfa_IR
dc.subjectهمسانی درونیfa_IR
dc.subjectروان سنجیfa_IR
dc.titleبررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage115
dc.citation.epage129
nlai.contributor.orcid0000-0001-5339-4005


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد