| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فلاحی, وحید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حبیبی, یاسر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | زردی, بهمن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:48Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:49Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:48Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:49Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-06-18 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-03-28 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نریمانی, محمد, فلاحی, وحید, حبیبی, یاسر, زردی, بهمن. (1396). بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانشآموزان. روان شناسی مدرسه, 6(1), 115-129. doi: 10.22098/jsp.2017.541 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2017.541 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_541.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192030 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در  بین دانشآموزان بود. بدین منظور 350  نفر دانشآموز (130 پسر و 220 دختر) از دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان پارسآباد به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه همدلی و همدردی پاسخ دادند. دادهها با روش تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار LISREL 8.8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که ضریب آلفای کرونباخ برای مؤلفههای همدلی شناختی 84/0، همدلی عاطفی 81/0 و همدردی 78/0 و ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 82/0 به دست آمد. اعتبار بازآزمایی نیز در فاصله 2 هفته اجرا در دامنه 71/0 تا 78/0 به دست آمد. یافتههای حاصل از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و مرتبه دوم نشان داد که این مدل از برازش مناسبی برخوردار است (056/0 =RMSEA). با توجه به نتایج به دست آمده، میتوان گفت که پرسشنامه همدلی و همدردی ابزاری مناسب برای سنجش همدلی و همدردی در دانش آموزان است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 192 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2017.541 |  | 
| dc.subject | همدلی | fa_IR | 
| dc.subject | همدردی | fa_IR | 
| dc.subject | تحلیل عاملی تاییدی | fa_IR | 
| dc.subject | همسانی درونی | fa_IR | 
| dc.subject | روان سنجی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 115 |  | 
| dc.citation.epage | 129 |  | 
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-5339-4005 |  |