بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش اردبیل)
(ندگان)پدیدآور
سیف اللهی گیلانده, مریمستاری, صدرالدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل(250 نفر) تشکیل دادهاند که با استفاده از جدول نمونهگیری مورگان و به طور تصادفی حجم نمونه 136 نفر تعیین گردید. دادههای مورد نیاز با استفاده از سه پرسشنامه فرهنگ مدیریت خطا، فرایند یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی جمعآوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامههای مورد نظر با استفاده  از متخصصان، و پایایی نیز با ضریب پایایی آلفای کرونباخ به ترتیب 883/0 ،934/0 ،718/0 به دست آمد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل گردید. نتایج به دست آمده نشان داد بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد و مولفههای فرهنگ مدیریت خطا پیش بین معنادار و مثبت یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی میباشد.
کلید واژگان
فرهنگ مدیریت خطایادگیری سازمانی
نوآوری سازمانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیلدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل




