مرور دوره 5, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر میزان حساسیت بین فردی و پرخاشگری دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران بود. طرح پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری بود، به ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله با هیجانات ناخوشایند بر پرخاشگری رابطهای و آشکار دانشآموزان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت مقابله با هیجانات ناخوشایند بر کاهش پرخاشگری رابطهای و آشکار دانشآموزان بود. این مطالعه به صورت نیمه آزمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل تمام دانشآموزان کانون پرورش فکری استان ...
-
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش مهارتهای زندگی بر میزان سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی انجام پذیرفت. به این منظور پس از انتخاب تصادفی یکی از مراکز پیش دبستانی، تعداد٦٠ نفر از نوآموزان به روش تصادفی انتخاب و در ...
-
بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش اردبیل)
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش ...
-
تبیین روشی برای یادگیری غیررسمی موثر مدیران و معاونان مدارس متوسطه شهرستان اردبیل
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)در عصر اطلاعات یادگیری مستمر به عامل ایجاد مزیت رقابتی پایدارتبدیل شده وسازمانهایی که زودتر از رقبا یاد میگیرند شانس بقای بیشتری دارند. از این رو اکثر سازمانها گرایش بیشتری به یادگیری پیدا کرده و به اهمیت یادگیری آگاه ...
-
رابطهی مؤلفههای درون مدرسهای و خودکارآمدی اجتماعی با اضطراب تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مؤلفههای درون مدرسهای و خودکارآمدی اجتماعی در پیشبینی اضطراب تحصیلی دانشآموزان است. بدین منظور تعداد 160 دانشآموز پسر سال سوم دبیرستان از ناحیهی یک شهرستان اراک در سال تحصیلی 92-93 با روش ...
-
مقایسه اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در دانش آموزان بی سرپرست و عادی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف این مطالعه بررسی اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در نوجوانان بی سرپرست و عادی بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود. نمونه این پژوهش شامل 60 دانشآموز بیسرپرست و 60 دانش آموز عادی بود که بر ...
-
مقایسه سبکهای مقابلهای و پردازش هیجانی دانشآموزان تیزهوش و عادی مقطع متوسطه
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف از این پژوهش مقایسه سبکهای مقابله با استرس و پردازش هیجانی دانشآموزان تیز هوش و عادی مقطع متوسطه بود. روش این پژوهش از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل تمام دانشآموزان عادی و تیزهوش شهر ...
-
مقایسهی فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانشآموزان با و بدون لکنت زبان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2016-11-21)هدف اصلی این پژوهش مقایسه فشار اجتماعی و حساسیت به طرد در دانشآموزان با و بدون لکنت زبان بود. روش این پژوهش علی مقایسهای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان مبتلا به لکنت زبان بر اساس DSM-5 بودند که 20 دانشآموز مبتلا ...



