نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرزگر بفروئی, فاضلfa_IR
dc.contributor.authorصالح پور, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorامام جمعه, سید محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:30Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:30Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-09en_US
dc.date.submitted1391-06-19fa_IR
dc.identifier.citationبرزگر بفروئی, فاضل, صالح پور, مصطفی, امام جمعه, سید محمدرضا. (1393). بررسی رابطه‌ی منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر اردکان. روان شناسی مدرسه, 3(4), 6-21. doi: jsp-1fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jsp-1
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_265.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191925
dc.description.abstractاین پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانش‌آموزان، انجام شده است، بدین منظور، از میان کلیه دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر اردکان (1992=N)، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای(با تخصیص متناسب)، 322 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها، از پرسشنامه‌های خلاقیت عابدی، عزت نفس کوپر اسمیت و منبع کنترل راتر، که دارای روایی و پایایی بالا می باشند، استفاده شده است. داده‌های به دست آمده ازپرسشنامه‌ها، با استفاده از روش‌های آمار توصیفی مانند فراوانی و در صد، و نیز روش‌های آمار استنباطی مانند آزمون‌های همبستگی پیرسون و اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه، تحلیل گردید. یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که در سطح معنی‌‌داری 05/0، بین عزت نفس و خلاقیت دانش‌آموزان، رابطه معنی‌داری وجود دارد، ولی بین منبع کنترل بیرونی و خلاقیت دانش‌آموزان، رابطه معنی‌داری وجود ندارد. در مجموع یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که عزت نفس بالا در دانش آموزان منجر به افزایش خلاقیت می شود و همچنین دانش آموزان با منبع کنترل بیرونی خلاقیت کمتری دارند.fa_IR
dc.format.extent283
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jsp-1
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectمنبع کنترلfa_IR
dc.titleبررسی رابطه‌ی منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر اردکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage6
dc.citation.epage21


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد