| dc.contributor.author | برزگر بفروئی, فاضل | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالح پور, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | امام جمعه, سید محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:30Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-09-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-06-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برزگر بفروئی, فاضل, صالح پور, مصطفی, امام جمعه, سید محمدرضا. (1393). بررسی رابطهی منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانشآموزان دبیرستانهای شهر اردکان. روان شناسی مدرسه, 3(4), 6-21. doi: jsp-1 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jsp-1 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_265.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191925 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانشآموزان، انجام شده است، بدین منظور، از میان کلیه دانشآموزان دبیرستانهای شهر اردکان (1992=N)، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای(با تخصیص متناسب)، 322 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها، از پرسشنامههای خلاقیت عابدی، عزت نفس کوپر اسمیت و منبع کنترل راتر، که دارای روایی و پایایی بالا می باشند، استفاده شده است. دادههای به دست آمده ازپرسشنامهها، با استفاده از روشهای آمار توصیفی مانند فراوانی و در صد، و نیز روشهای آمار استنباطی مانند آزمونهای همبستگی پیرسون و اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه، تحلیل گردید. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که در سطح معنیداری 05/0، بین عزت نفس و خلاقیت دانشآموزان، رابطه معنیداری وجود دارد، ولی بین منبع کنترل بیرونی و خلاقیت دانشآموزان، رابطه معنیداری وجود ندارد. در مجموع یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که عزت نفس بالا در دانش آموزان منجر به افزایش خلاقیت می شود و همچنین دانش آموزان با منبع کنترل بیرونی خلاقیت کمتری دارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 283 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jsp-1 | |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس | fa_IR |
| dc.subject | منبع کنترل | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطهی منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دانشآموزان دبیرستانهای شهر اردکان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 6 | |
| dc.citation.epage | 21 | |