مرور دوره 6, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
الگوی ساختاری ذهن آگاهی و کیفیت خواب با میانجیگری بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان دبیرستانی (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)از آنجایی که بی خوابی بر سلامت روان دانشآموزان تاثیر دارد ، هدف پژوهش حاضر ارائه ی مدل ساختاری ذهن آگاهی و کیفیت خواب با میانجیگری بهزیستی روانشناختی میباشد. روش پژوهش توصیفی و از نوع طرح های همبستگی و روش مدل یابی ...
 
- 
نقش تعهد مذهبی و هوش فرهنگی در شکل گیری ابعاد هویت دانشآموزان دوره اوّل متوسطه (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعهّد مذهبی و هوش فرهنگی در ابـعاد هـویّت دانشآموزان است. جامعه آماری این تحقیق را دانشآموزان مدارس دوره اوّل متوسطه ناحیه یک شهر اردبیل تشکیل دادند. روش نمونهگیری تصادفی خوشهای بود که از بین ...
 
- 
تاثیرآموزش مهارتهای مطالعه (روش برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز و حافظه) بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان ایرانی ساکن کشور تاجیکستان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیرآموزش روشهای مطالعه ی برنامه ریزی و مدیریت زمان و روش تمرکز وحافظه بر میزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانشآموزان ایرانی ساکن کشورتاجیکستان بود. بدین منظور با به کارگیری روش تجربی و طرح ...
 
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)هدف از اجرای پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان شهر تهران بود. با روش پژوهشی نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون از بین کلیه دانشآموزان پایه دوم دبیرستان دختران منطقه 18 ...
 
- 
نقش هوش اخلاقی و ادراک خطر در پیشبینی فرسودگی تحصیلی و اهمالکاری دانشآموزان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش اخلاقی و ادراک خطر در پیشبینی فرسودگی تحصیلی و اهمالکاری دانشآموزان بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری کلیهی دانشآموزان دبیرستانی بودند که در نیمسال اول سال تحصیلی 95-1394 ...
 
- 
نقش پیشبین سیستمهای بازداری/ فعالساز رفتاری (BIS/BAS) و بهوشیاری زمینهای در کیفیت زندگی کودکان تیز هوش مقطع راهنمایی (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2017-08-23)هدف این پژوهش تعیین نقش پیشبین سیستمهای مغزی رفتاری (BIS/BAS) و بهوشیاری زمینهای با کیفیت زندگی کودکان تیز هوش بود. در یک تحقیق توصیفی – همبستگی، مقطعی و گذشتهنگر، 120 نفر از دانشآموزان تیزهوش دوره متوسطه اول (راهنمایی) ...
 



