| dc.contributor.author | تقی زاده, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحی آذر, اسکندر | fa_IR |
| dc.contributor.author | آذر بخش, مسلم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:01:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:01:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:01:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:01:12Z | |
| dc.date.issued | 2018-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-10-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-07-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | تقی زاده, محسن, فتحی آذر, اسکندر, آذر بخش, مسلم. (1397). تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 15(59), 182-190. doi: 10.30486/jsre.2018.545166 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545166 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_545166.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190440 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف تعیین تأثیر شیوة آموزش به کمک نقشة مفهومی بر میزان یادگیری درس زیستشناسی و بهویژه در راستای یادگیری معنیدار اجرا شد. برای این منظور از یک طرح نیمهآزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. جامعة آماری این پژوهش دانش آموزان سال سوم متوسطه علوم تجربی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 92-93 بود که دو کلاس به روش نمونهگیری هدفمند (که هر کلاس شامل 20 نفر بود) انتخاب شدند که در گروه کنترل فراگیران به شیوة مرسوم درسهای مذکور را یاد میگرفتند و در گروه آزمایشی، مطالب درسی در قالب نقشههای مفهومی به دانشآموزان ارائه شد. تأثیر این کاربندی بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس زیستشناسی از طریق آزمونهای پیشرفت تحصیلی با شاخصهای مقبول روایی و پایایی اندازهگیری شد. یافتههای پژوهش حاضر نشان میدهد که آموزش نقشة مفهومی بر میزان پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی و همچنین یادگیری معنادار آن تأثیر مثبتی داشته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 691 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545166 | |
| dc.subject | نقشة مفهومی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری زیستشناسی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری معنیدار | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری رشتة مطالعات برنامه درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم ترتبیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئتعلمی و استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشآموخته رشتة مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی-دانشگاه تبریز. تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 59 | |
| dc.citation.spage | 182 | |
| dc.citation.epage | 190 | |