نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی زاده, محسنfa_IR
dc.contributor.authorفتحی آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorآذر بخش, مسلمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:12Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:12Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-02en_US
dc.date.submitted1393-07-10fa_IR
dc.identifier.citationتقی زاده, محسن, فتحی آذر, اسکندر, آذر بخش, مسلم. (1397). تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 15(59), 182-190. doi: 10.30486/jsre.2018.545166fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545166
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_545166.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190440
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف تعیین تأثیر شیوة آموزش به کمک نقشة مفهومی بر میزان یادگیری درس زیست‌شناسی و به‌ویژه در راستای یادگیری معنی‌دار اجرا شد. برای این منظور از یک طرح نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد. جامعة آماری این پژوهش دانش آموزان سال سوم متوسطه علوم تجربی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 92-93 بود که دو کلاس به روش نمونه‌گیری هدفمند (که هر کلاس شامل 20 نفر بود) انتخاب شدند که در گروه کنترل فراگیران به شیوة مرسوم درس‌های مذکور را یاد می‌گرفتند و در گروه آزمایشی، مطالب درسی در قالب نقشه‌های مفهومی به دانش‌آموزان ارائه شد. تأثیر این کاربندی بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس زیست‌شناسی از طریق آزمون‌های پیشرفت تحصیلی با شاخص‌های مقبول روایی و پایایی اندازه‌گیری شد. یافته‌های پژوهش حاضر نشان می‌دهد که آموزش نقشة مفهومی بر میزان پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی و همچنین یادگیری معنادار آن تأثیر مثبتی داشته است.fa_IR
dc.format.extent691
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545166
dc.subjectنقشة مفهومیfa_IR
dc.subjectیادگیری زیست‌شناسیfa_IR
dc.subjectیادگیری معنی‌دارfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشتة مطالعات برنامه درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم ترتبیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی و استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته رشتة مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی-دانشگاه تبریز. تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue59
dc.citation.spage182
dc.citation.epage190


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد