مرور دوره 15, شماره 59 بر اساس عنوان

  • بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزش‌وپرورش شهر اصفهان 

    زندی, بهمن؛ نقش, سیمین؛ طرخان, رضاعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی گرایش رویکرد غالب برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه اول ناحیه 3 آموزش‌وپرورش شهر اصفهان است. روش انجام این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع علی مقایسه‌ای است. جامعة آماری ...

  • تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد 

    تقی زاده, محسن؛ فتحی آذر, اسکندر؛ آذر بخش, مسلم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    این پژوهش با هدف تعیین تأثیر شیوة آموزش به کمک نقشة مفهومی بر میزان یادگیری درس زیست‌شناسی و به‌ویژه در راستای یادگیری معنی‌دار اجرا شد. برای این منظور از یک طرح نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد. جامعة آماری ...

  • تأثیر نظریة انتقادی بر نظریه‌پردازی در حوزة مطالعات برنامه‌درسی 

    منصوری, سیروس؛ کریمی, محمدحسن؛ کوثری, مجید؛ عابدینی بلترک, میمنت (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    هدف پژوهش حاضر، تبیین نظریه‌های منبعث از نظریه انتقادی در حوزه مطالعات برنامه‌درسی و کاربردهای آن است. روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی-تحلیلی و برای دستیابی به داده‌های معتبر از روش"بررسی مستندات"بهره گرفته شده است. ...

  • تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش‌آموزان دورة ابتدایی 

    نوروزی چگینی, بهزاد؛ شیخی فینی, علی اکبر؛ زارعی, اقبال؛ عصاره, علیرضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    هدف این پژوهش، بررسی چگونگی اثرگذاری برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش‌آموزان دورة ابتدایی است. به این منظور از روش آمیخته یا ترکیبی در این پژوهش استفاده گردید که در بخش کمی، روش تحقیق مورداستفاده روش پیمایشی از نوع مقطعی ...

  • شناسایی مؤلفه‌های تدریس اثربخش اساتید رشته برنامه‌ریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته 

    عبدالملکی, صابر؛ ملکی, حسن؛ اسدی, فائزه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های تدریس اثربخش اساتید رشته برنامه‌ریزی درسی از نظر دانشجویان بود. روش پژوهش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی بود. جامعه پژوهش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته برنامه‌ریزی درسی ...

  • شناسایی و طبقه‌بندی مسائل اساسی دانش‌آموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی 

    اعتمادی زاده, هدایت الله؛ نوری, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی مسائل دانش‌آموزان دورة ابتدایی دربارة جنسیت و مسائل جنسی و دسته‌بندی این پرسش‌ها با استفاده از رویکرد ترکیبی در دو مرحله انجام شد. در مرحلة نخست، با بهره‌گیری از روش پژوهش حین عمل با مشارکت مربیان ...

  • مطالعة تطبیقی برنامه‌درسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی- اقیانوسیه 

    تصدیقی, فروغ؛ لیاقت دار, محمدجواد؛ عابدی, لطفعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی برنامه‌درسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در کشورهای آسیایی- اقیانوسیه و مقایسة آن با ایران بود. به این منظور از الگوی بردی و شیوه توصیفی-تحلیلی، استفاده شد. جامعه آماری پژوهش، دانشگاه‌های مجری این رشته ...

  • یادگیری خدمات‌رسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل 

    مرندی حیدرلو, مریم؛ ادیب, یوسف؛ فتحی آذر, اسکندر؛ محمودی, فیروز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-12-22)
    یادگیری خدمت‌رسانی (Service Learning) به‌عنوان یکی از رویکردها و گفتمان‌های جدید یادگیری، تاریخچه‌ای در حدود یک قرن دارد. یادگیری مفاهیم درسی از طریق مشارکت در یک طرح خدمت‌رسانی اجتماعی را یادگیری خدمات‌رسانی می‌گویند. این ...