• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگان

    (ندگان)پدیدآور
    قلی زاده, آذرقنبری طلب, محمدقنبری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    925.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق، بررسی تأثیر انواع ارزشیابی برپیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دردرس علوم تجربی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان لردگان را به تعداد 1983 نفر در سال تحصیلی 90 ـ 89 در بر می‌گیرد. برای اجرای این پژوهش از میان کلاس‌های پسرانه و دخترانه، هر یک 18کلاس به طور خوشه‌ای ـ تصادفی انتخاب گردید و از بین آنها 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی، 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی ـ کمی و 6 کلاس به ارزشیابی کمی اختصاص یافت.گروه‌های آزمایشی شامل 18 کلاس دانش‌آموزان دختر و 18 کلاس دانش‌آموزان پسر است. در مجموع 36کلاس، گروه آزمایشی این تحقیق بودند و از هر یک از مدارس پسرانه و دخترانه 5 کلاس به طور تصادفی در گروه گواه قرار گرفتند. روش تحقیق نیمه تجربی و از نوع کاربردی و ابزار آن پرسشنامه 40 سؤالی بودکه روایی آن توسط معلمان پایه سوم ابتدایی تأیید شد و ضریب پایایی بر اساس روش آلفای کرانباخ 86% به دست آمد. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان گروه‌های آزمایشی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی وتوصیفی ـ کمی، نسبت به گروه‌های گواه که این طرح ارزشیابی را دریافت نکرده بودند، پیشرفت بیشتری در درس علوم نشان دادند. (p
    کلید واژگان
    انواع ارزشیابی
    پیشرفت تحصیلی
    علوم تجربی

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    1استاد یار گروه مدیریت برنامه ریزی امور فرهنگی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
    2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایران
    2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534224.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190102

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب