نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلی زاده, آذرfa_IR
dc.contributor.authorقنبری طلب, محمدfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:13Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:13Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationقلی زاده, آذر, قنبری طلب, محمد, قنبری, علی. (1391). بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(32), 82-94.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190102
dc.description.abstractهدف این تحقیق، بررسی تأثیر انواع ارزشیابی برپیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دردرس علوم تجربی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان لردگان را به تعداد 1983 نفر در سال تحصیلی 90 ـ 89 در بر می‌گیرد. برای اجرای این پژوهش از میان کلاس‌های پسرانه و دخترانه، هر یک 18کلاس به طور خوشه‌ای ـ تصادفی انتخاب گردید و از بین آنها 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی، 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی ـ کمی و 6 کلاس به ارزشیابی کمی اختصاص یافت.گروه‌های آزمایشی شامل 18 کلاس دانش‌آموزان دختر و 18 کلاس دانش‌آموزان پسر است. در مجموع 36کلاس، گروه آزمایشی این تحقیق بودند و از هر یک از مدارس پسرانه و دخترانه 5 کلاس به طور تصادفی در گروه گواه قرار گرفتند. روش تحقیق نیمه تجربی و از نوع کاربردی و ابزار آن پرسشنامه 40 سؤالی بودکه روایی آن توسط معلمان پایه سوم ابتدایی تأیید شد و ضریب پایایی بر اساس روش آلفای کرانباخ 86% به دست آمد. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان گروه‌های آزمایشی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی وتوصیفی ـ کمی، نسبت به گروه‌های گواه که این طرح ارزشیابی را دریافت نکرده بودند، پیشرفت بیشتری در درس علوم نشان دادند. (p < 0.001). بین پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی در گروه‌های آزمایشی وگروه‌های گواه از نظر جنسیت، تفاوت معناداری نیز وجود داشت که در آن دختران پیشرفت بهتری داشتند. (p < 0.001)fa_IR
dc.format.extent924
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectانواع ارزشیابیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectعلوم تجربیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1استاد یار گروه مدیریت برنامه ریزی امور فرهنگی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue32
dc.citation.spage82
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد