| dc.contributor.author | قلی زاده, آذر | fa_IR |
| dc.contributor.author | قنبری طلب, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | قنبری, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:13Z | |
| dc.date.issued | 2012-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قلی زاده, آذر, قنبری طلب, محمد, قنبری, علی. (1391). بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانشآموزان شهرستان لردگان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(32), 82-94. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534224.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190102 | |
| dc.description.abstract | هدف این تحقیق، بررسی تأثیر انواع ارزشیابی برپیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه سوم ابتدایی دردرس علوم تجربی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان لردگان را به تعداد 1983 نفر در سال تحصیلی 90 ـ 89 در بر میگیرد. برای اجرای این پژوهش از میان کلاسهای پسرانه و دخترانه، هر یک 18کلاس به طور خوشهای ـ تصادفی انتخاب گردید و از بین آنها 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی، 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی ـ کمی و 6 کلاس به ارزشیابی کمی اختصاص یافت.گروههای آزمایشی شامل 18 کلاس دانشآموزان دختر و 18 کلاس دانشآموزان پسر است. در مجموع 36کلاس، گروه آزمایشی این تحقیق بودند و از هر یک از مدارس پسرانه و دخترانه 5 کلاس به طور تصادفی در گروه گواه قرار گرفتند. روش تحقیق نیمه تجربی و از نوع کاربردی و ابزار آن پرسشنامه 40 سؤالی بودکه روایی آن توسط معلمان پایه سوم ابتدایی تأیید شد و ضریب پایایی بر اساس روش آلفای کرانباخ 86% به دست آمد. نتایج نشان داد که دانشآموزان گروههای آزمایشی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی وتوصیفی ـ کمی، نسبت به گروههای گواه که این طرح ارزشیابی را دریافت نکرده بودند، پیشرفت بیشتری در درس علوم نشان دادند. (p < 0.001). بین پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی در گروههای آزمایشی وگروههای گواه از نظر جنسیت، تفاوت معناداری نیز وجود داشت که در آن دختران پیشرفت بهتری داشتند. (p < 0.001) | fa_IR |
| dc.format.extent | 924 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | انواع ارزشیابی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | علوم تجربی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانشآموزان شهرستان لردگان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1استاد یار گروه مدیریت برنامه ریزی امور فرهنگی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 2و3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، لردگان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 82 | |
| dc.citation.epage | 94 | |