• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی سرفصل برنامه‌ی تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    نصیری, ماریاحسین پور, محمدمعرف زاده, عبدالحمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.969 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه استادان، دانشجویان نیمسال آخر، دانش‌آموختگان و کارفرمایان آنها به سرفصل برنامه‌ی تحصیلی دوره‌ی کاردانی رشته‌ی کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران است. نمونه‌ی آماری این پژوهش 147 نفر از استادان، دانشجویان نیمسال آخر، دانش‌آموختگان و کارفرمایان این رشته را در بر می‌گیرد که به صورت سر شماری انتخاب شده‌اند و چهار پرسشنامه‌ی محقق ساخته روی آنها به اجرا درآمده است. روش مناسب این تحقیق پیمایشی بوده، از آمار توصیفی‌ استفاده شده است. نتایج بررسی نشان می‌دهد که‌ برنامه‌‌ی درسی کاردانی رشته‌ی کتابداری نیاز به بازنگری کامل دارد. اضافه کردن دروس آشنایی با اینترنت و پایگاه‌های اطلاعاتی، مجلات الکترونیکی، کارآموزی (2)، اخلاق کتابداری و اطلاع رسانی و تغییر در عنوان و سرفصل برخی دروس از جمله: آشنایی با رده بندی دیویی و کنگره، مجموعه سازی (2) و ادغام دروس مبانی اطلاع رسانی و کتابخانه و کتابداری و... در بهبود برنامه‌ی آموزشی دوره‌ی کاردانی رشته‌ی کتابداری و اطلاع رسانی مؤثراست.
    کلید واژگان
    آموزش عالی
    برنامه‌ی درسی
    کاردانی کتابداری
    کتابداری
    خوزستان

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان
    دانشگاه علوم وتحقیقات خوزستان
    دانشگا شهید چمران اهواز

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534217.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190095

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب