| dc.contributor.author | نصیری, ماریا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسین پور, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | معرف زاده, عبدالحمید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:12Z | |
| dc.date.issued | 2011-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نصیری, ماریا, حسین پور, محمد, معرف زاده, عبدالحمید. (1390). بررسی سرفصل برنامهی تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 8(31), 77-88. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534217.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190095 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه استادان، دانشجویان نیمسال آخر، دانشآموختگان و کارفرمایان آنها به سرفصل برنامهی تحصیلی دورهی کاردانی رشتهی کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران است. نمونهی آماری این پژوهش 147 نفر از استادان، دانشجویان نیمسال آخر، دانشآموختگان و کارفرمایان این رشته را در بر میگیرد که به صورت سر شماری انتخاب شدهاند و چهار پرسشنامهی محقق ساخته روی آنها به اجرا درآمده است. روش مناسب این تحقیق پیمایشی بوده، از آمار توصیفی استفاده شده است. نتایج بررسی نشان میدهد که برنامهی درسی کاردانی رشتهی کتابداری نیاز به بازنگری کامل دارد. اضافه کردن دروس آشنایی با اینترنت و پایگاههای اطلاعاتی، مجلات الکترونیکی، کارآموزی (2)، اخلاق کتابداری و اطلاع رسانی و تغییر در عنوان و سرفصل برخی دروس از جمله: آشنایی با رده بندی دیویی و کنگره، مجموعه سازی (2) و ادغام دروس مبانی اطلاع رسانی و کتابخانه و کتابداری و... در بهبود برنامهی آموزشی دورهی کاردانی رشتهی کتابداری و اطلاع رسانی مؤثراست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3040 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | برنامهی درسی | fa_IR |
| dc.subject | کاردانی کتابداری | fa_IR |
| dc.subject | کتابداری | fa_IR |
| dc.subject | خوزستان | fa_IR |
| dc.title | بررسی سرفصل برنامهی تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم وتحقیقات خوزستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگا شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 77 | |
| dc.citation.epage | 88 | |