• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو و ارزشیابی دانشجو توسط استاد

    (ندگان)پدیدآور
    لیث صفار, زهرااحمدی, غلامرضاسعادتمند, زهره
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف کلی این پژوهش بررسی ارزشیابی استادان از دانشجویان و ارزشیابی دانشجویان از استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری همۀ اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد خوراسگان (259 نفر) در سال تحصیلی 88 ـ87 بود که با استفاده از روش تصادفی خوشه‌ای، متناسب با حجم 140 نفر از سه دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی، علوم پایه و کشاورزی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامۀ محقق‌ساخته که برای سنجش روایی سؤالات از نظر کارشناسان مربوط و برای سنجش پایایی از فرمول آلفای کرونباخ (ارزشیابی استادان از دانشجویان 87/0= α و ارزشیابی دانشجویان از استادان 89/0= α) و برای تجزیه و تحلیل داده‌های این پژوهش از نرم‌افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که در ارزشیابی استاد توسط دانشجو مؤلفه‌های رضایت استادان، رئوس پرسشنامه و استفاده از نتایج ارزشیابی به ترتیب با میانگین 11/3، 90/3 و 40/3 بالاتر از سطح متوسط و مؤلفۀ میزان اعتماد به نظر دانشجویان با میانگین 67/2 کمتر از سطح متوسط است. در ارزشیابی دانشجو توسط استاد هر سه مؤلفۀ مورد بررسی شامل ضرورت انجام ارزشیابی، شناخت، تسلط استادان و تحول مثبت در دانشجویان به ترتیب با میانگین 11/4، 48/3 و 46/3 بالاتر از میانگین تعیین شده بود.
    کلید واژگان
    ارزشیابی
    ارزشیابی استاد
    ارزشیابی دانشجو

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2010-09-23
    1389-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534188.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190085

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزشیابی برنامه‌ی درسی اجراشده‌ی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp 

      جباری, سوسن (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)
      مقاله‌ی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامه‌ی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای ...

    • ارزشیابی در سازمان و مدیریت 

      تقوایی, محمّد (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)
      آیین اسلام برای ارزشیابی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است که در میان کمتر برنامه‌ای از برنامه‌های گوناگون بشری به چشم می‌خورد. تعلیمات آگاهی‌بخش اسلام خود مبین این موضوع است که چگونه مسلمانان و معتقدان این آیین به اعمال ارزشیابی ...

    • ارزیابی تأثیر بکارگیری توأمان متغیرهای ارزشیابی نسبی برای تعیین روند سودهای پیش‌بینی نشده 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University, 2007-09-23)
      محققین، برای استفاده از متغیرهای ارزشیابی و شناخت قدرت تبیین آنها در پیش‌بینی رفتار سود باقیمانده یا پیش‌بینی نشده، اغلب از یک نسبت در طبقه بندی شرکتها به دو گروه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب