• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ویژگیهای فردی و سوابق تحصیلی دانشجویان بر حیطه‌های دهگانۀ راهبردهای یادگیری و مطالعۀ وین‌اشتاین

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف بررسی تأثیر ویژگیهای فردی و سوابق تحصیلی بر راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران انجام شده است. به این منظور از میان 55583 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، 386 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای بر حسب گروه تحصیلی انتخاب شدند. تحقیق به روش علّی ـ مقایسه‌ای انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ استاندارد شدۀ راهبردهای مطالعه و یادگیری وین‌اشتاین [1] بود. با استفاده از آزمون تی، تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی، تأثیر ویژگیهای فردی (جنسیت و سن) و سوابق تحصیلی (معدل و مقطع تحصیلی) بر راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان بررسی شد. نتایج نشان داد که دختران نسبت به پسران عملکرد بهتری در حیطه‌های انگیزش ، خود آزمایی ، مدیریت زمان، پردازش اطلاعات و راهبرد آزمون داشتند. دانشجویان جوان‌تر نمرات بیشتری از دانشجویان با سنین بالاتر در حیطه‌های اضطراب، نگرش، راهبرد آزمون و انتخاب ایدۀ اصلی به دست آوردند. دانشجویان با معدل بالا نسبت به دانشجویان با معدل پایین عملکرد بهتری در حیطه‌های نگرش، خودآزمایی و پردازش اطلاعات داشتند، همچنین هر چند عملکرد دانشجویان کارشناسی در حیطۀ مدیریت زمان بهتر از دانشجویان کاردانی بود ولی عملکرد دانشجویان کاردانی در حیطۀ راهنمای مطالعه بهتر از دانشجویان کارشناسی بود.   Weinstein
    کلید واژگان
    کلید واژه‌ها: ویژگیهای فردی
    سوابق تحصیلی
    راهبردهای مطالعه و یادگیری

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2008-09-22
    1387-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534108.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190020

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب