نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهمتی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:50Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:50Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-05en_US
dc.date.submitted1395-01-17fa_IR
dc.identifier.citationهمتی, محمد. (1396). ارائه رویکردی جدید جهت انتخاب راهبردهای راهبردی با استفاده از سیستم‌های قاعده – بنیاد فازی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 8(29), 203-226.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_88382.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187122
dc.description.abstractامروزه اکثر سازمان­‌ها برای تعیین برنامه­‌های رشد و توسعه خود راهبردهای کلان را تدوین می­‌کنند. تدوین درست راهبردها به سازمان‌­ها در رسیدن به جایگاه مناسب و جذب سهم بازار بیشتر کمک شایانی می‌نماید. هدف از انجام این پژوهش، تدوین راهبردهای راهبردی شرکت بهداشتی و دارویی مینو با استفاده از سیستم­‌های قاعده بنیاد فازی است. برای این منظور ابتدا با طی گام‌­های لازم، برنامه‌­های راهبردی شرکت و ازجمله ماتریس سوات و راهبردهای حاصل از آن استخراج شد. در گام‌­های بعدی ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردی شرکت بهداشتی و دارویی مینو به روش کلاسیک و معمول استخراج شد که حاصل آن راهبرد محافظه­کاری به­‌عنوان راهبرد راهبردی شرکت تعیین شد. در نهایت، با استفاده از پایگاه دانش در سیستم قاعده بنیاد منطق فازی اقدام به طراحی قواعد تصمیم­‌گیری شد که خروجی آن تعیین امکان موفقیت برای راهبردهای چهارگانه راهبردی شرکت (تهاجمی، محافظه‌­کاری، رقابتی و تدافعی) با استفاده از منطق فازی است. نتایج نشان می‌­دهد که راهبردهای محافظه­‌کاری و رقابتی به یک میزان امکان موفقیت دارند. همچنین نتایج سیستم قاعده بنیاد فازی، طبق نظر کارشناسان مربوط، نشان­‌دهنده همخوانی بهتر آن با تفکر انسانی و با واقعیات موجود شرکت است.fa_IR
dc.format.extent1429
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectراهبردهای راهبردی- سیستم‌های قاعده بنیاد فازی- ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردیfa_IR
dc.subjectشرکت بهداشتی و دارویی مینوfa_IR
dc.titleارائه رویکردی جدید جهت انتخاب راهبردهای راهبردی با استفاده از سیستم‌های قاعده – بنیاد فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage203
dc.citation.epage226


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد