• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 10, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 10, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کارکردهای ریسک در تدوین استراتژی رشد بنگاه‌ها در صنایع با فناوری پیشرفته

    (ندگان)پدیدآور
    پارساجم, محسنحمیدی زاده, محمدرضاحاجی پور, بهمنفدایی نژاد, محمد اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    579.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مستخرج از رساله
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    راهبرد رشد انتخابی هوشمندانه در مسیر تکامل بنگاه است. بنگاه‌ها انتخاب می‌کنند که در حضور ریسک چگونه از منابع خود برای رشد استفاده کنند. هدف از این پژوهش، مطالعه نقش ریسک در انتخاب استراتژی رشد بنگاه در صنایع با فناوری پیشرفته در ایران است. مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور، بررسی صنایع با فناوری پیشرفته و دیدگاه­های خبرگان و پیشنهادهای محقق بنا گردید. داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه‌ای محقق ساخته، جمع­آوری شده و با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بنگاه‌های صنعتی کشور در صنایع دارای فناوری پیشرفته  است. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد و داده‌های حاصل از نمونه‌ای 451 نفره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که: 1) استراتژی‌ِهای رشد بنگاه‌ با تکنولوژی بالا بر کارآمدی آن‌ها مؤثر است، 2) منابع بر استراتژی رشد بنگاه‌ هایتک تأثیرگذار هست، 3) بنگاه ‌هایتک براساس نوع ریسک، از منابع، برای استراتژی‌های رشد استفاده می‌کند و 4) بنگاه‌ تکنولوژی بالا براساس ریسکی که ادراک می‌کند از کارآمدی، برای رشد به شکل سود و جذابیت منابع موردنیاز برای رشد را فراهم می‌آورد.
    کلید واژگان
    استراتژی رشد
    نفوذ در بازار
    فناوری پیشرفته
    رشد داخلی
    رشد خارجی
    کارآمدی بنگاه
    ریسک مالی
    ریسک بانکی
    ریسک ارزی
    ریسک مقررات گمرکی

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2019-04-21
    1398-02-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شهید بهشتی.
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی
    دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_87958.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187070

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب