نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپارساجم, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی زاده, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorحاجی پور, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorفدایی نژاد, محمد اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:40Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:40Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-04en_US
dc.date.submitted1397-04-13fa_IR
dc.identifier.citationپارساجم, محسن, حمیدی زاده, محمدرضا, حاجی پور, بهمن, فدایی نژاد, محمد اسماعیل. (1398). کارکردهای ریسک در تدوین استراتژی رشد بنگاه‌ها در صنایع با فناوری پیشرفته. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 10(37), 19-39.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_87958.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187070
dc.description.abstract<br /> راهبرد رشد انتخابی هوشمندانه در مسیر تکامل بنگاه است. بنگاه‌ها انتخاب می‌کنند که در حضور ریسک چگونه از منابع خود برای رشد استفاده کنند. هدف از این پژوهش، مطالعه نقش ریسک در انتخاب استراتژی رشد بنگاه در صنایع با فناوری پیشرفته در ایران است. مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور، بررسی صنایع با فناوری پیشرفته و دیدگاه­های خبرگان و پیشنهادهای محقق بنا گردید. داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه‌ای محقق ساخته، جمع­آوری شده و با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بنگاه‌های صنعتی کشور در صنایع دارای فناوری پیشرفته  است. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد و داده‌های حاصل از نمونه‌ای 451 نفره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که: 1) استراتژی‌ِهای رشد بنگاه‌ با تکنولوژی بالا بر کارآمدی آن‌ها مؤثر است، 2) منابع بر استراتژی رشد بنگاه‌ هایتک تأثیرگذار هست، 3) بنگاه ‌هایتک براساس نوع ریسک، از منابع، برای استراتژی‌های رشد استفاده می‌کند و 4) بنگاه‌ تکنولوژی بالا براساس ریسکی که ادراک می‌کند از کارآمدی، برای رشد به شکل سود و جذابیت منابع موردنیاز برای رشد را فراهم می‌آورد.fa_IR
dc.format.extent579
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectاستراتژی رشدfa_IR
dc.subjectنفوذ در بازارfa_IR
dc.subjectفناوری پیشرفتهfa_IR
dc.subjectرشد داخلیfa_IR
dc.subjectرشد خارجیfa_IR
dc.subjectکارآمدی بنگاهfa_IR
dc.subjectریسک مالیfa_IR
dc.subjectریسک بانکیfa_IR
dc.subjectریسک ارزیfa_IR
dc.subjectریسک مقررات گمرکیfa_IR
dc.titleکارکردهای ریسک در تدوین استراتژی رشد بنگاه‌ها در صنایع با فناوری پیشرفتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمستخرج از رسالهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتی.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue37
dc.citation.spage19
dc.citation.epage39
nlai.contributor.orcid0000-0002-7325-0516


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد