تدوین راهبردهای بازرگانی
(ندگان)پدیدآور
شاهرودی, کامبیزعلوی فومنی, سیده فاطمهصابری کوچصفهانی, طاهرهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه بسیاری از شرکتها با چالشهایی در زمینة تقویت و افزایش توان رقابتپذیری خود برای بقا در محیط رقابتی کسبوکار مواجهاند. برای رسیدن به بهترین راهکارها، بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید محیطی باعث انتخاب بهترین راهبردهای اجرائی میشود. پاسخدهندگان تحقیق حاضر متخصصان یک شرکت خودروئی میباشند، حجم نمونه 10 نفر از خبرگان آن شرکت در آن صنعت است. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محقق ساخته و پرسشنامه استاندارد AHP است. تحلیل دادهها با استفاده از روش AHP و با نرمافزار Superdecisions انجام شد. در پژوهش حاضر راهبرد SO بهترین گزینه انتخاب شد. به همین دلیل، سازمان باید نسبت به اجرای راهبردها با توجه به نقاط قوت و فرصتهای بیرونی اقدام نماید. یافتهها نشان میدهد که ترتیب اولویتبندی جذابیت راهبردها، توسعه محصولات جدید در بازارهای جدید، ایجاد تنوع در سبد محصولات و سرمایهگذاریهای مشترک بهمنظور ارتقای سهم بازار است.
کلید واژگان
برنامهریزی راهبردیاولویتبندی راهبردها
بررسی و تحلیل SWOT
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
شاپا
2228-68532676-6744




