نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقان, نبی الهfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, صمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:29Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:29Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-15en_US
dc.date.submitted1398-03-25fa_IR
dc.identifier.citationدهقان, نبی اله, دهقان, فاطمه, فتحی, صمد. (1391). تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت‌های یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدار. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 3(9), 133-155.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_88909.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187008
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف بررسی روابط بین متغیرهای قابلیت یادگیری بازار، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی با مزیت رقابتی پایدار انجام گرفته است. این تحقیق از حیث یافته‌های آن از نوع توسعه‌ای است، که با روش پیمایشی و روش همبستگی صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی و روابط با مشتریان بانک‎‌های شهر تهران (25 بانک دولتی و خصوصی) در حدود 135 نفر می‌باشد که به دلیل محدودیت جامعه، کل آن مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و آمار استنباطی نظیر آزمون نرمال بودن، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون کای اسکور، رگرسیون تک متغیره و چند متغیره و تحلیل مسیر، جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو متغیر قابلیت یادگیری بازار و مزیت رقابتی پایدار رابطه معنا‌داری وجود دارد، اما در آزمون رگرسیون مشخص گردید که این متغیر تأثیر معنا‌داری بر مزیت رقابتی پایدار ندارد. نتایج همچنین نشان داده است که بین متغیرهای  قابلیت بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار، قابلیت یادگیری بازار و نوآوری سازمانی، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی، قابلیت یادگیری بازار و قابلیت بازاریابی، نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار، رابطه معنا‌داری و رابطه خطی وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent641
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectنوآوری سازمانیfa_IR
dc.subjectقابلیت یادگیری بازارfa_IR
dc.subjectقابلیت بازاریابیfa_IR
dc.subjectمزیت رقابتی پایدارfa_IR
dc.titleتبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت‌های یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتی و پژوهشگر دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage133
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد