تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیتهای یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدار
(ندگان)پدیدآور
دهقان, نبی الهدهقان, فاطمهفتحی, صمدنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط بین متغیرهای قابلیت یادگیری بازار، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی با مزیت رقابتی پایدار انجام گرفته است. این تحقیق از حیث یافتههای آن از نوع توسعهای است، که با روش پیمایشی و روش همبستگی صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی و روابط با مشتریان بانکهای شهر تهران (25 بانک دولتی و خصوصی) در حدود 135 نفر میباشد که به دلیل محدودیت جامعه، کل آن مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و آمار استنباطی نظیر آزمون نرمال بودن، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون کای اسکور، رگرسیون تک متغیره و چند متغیره و تحلیل مسیر، جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو متغیر قابلیت یادگیری بازار و مزیت رقابتی پایدار رابطه معناداری وجود دارد، اما در آزمون رگرسیون مشخص گردید که این متغیر تأثیر معناداری بر مزیت رقابتی پایدار ندارد. نتایج همچنین نشان داده است که بین متغیرهای قابلیت بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار، قابلیت یادگیری بازار و نوآوری سازمانی، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی، قابلیت یادگیری بازار و قابلیت بازاریابی، نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار، رابطه معناداری و رابطه خطی وجود دارد.
کلید واژگان
نوآوری سازمانیقابلیت یادگیری بازار
قابلیت بازاریابی
مزیت رقابتی پایدار
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملیکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی و پژوهشگر دانشگاه عالی دفاع ملی
شاپا
2228-68532676-6744




