• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت‌های یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدار

    (ندگان)پدیدآور
    دهقان, نبی الهدهقان, فاطمهفتحی, صمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    641.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط بین متغیرهای قابلیت یادگیری بازار، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی با مزیت رقابتی پایدار انجام گرفته است. این تحقیق از حیث یافته‌های آن از نوع توسعه‌ای است، که با روش پیمایشی و روش همبستگی صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی و روابط با مشتریان بانک‎‌های شهر تهران (25 بانک دولتی و خصوصی) در حدود 135 نفر می‌باشد که به دلیل محدودیت جامعه، کل آن مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و آمار استنباطی نظیر آزمون نرمال بودن، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون کای اسکور، رگرسیون تک متغیره و چند متغیره و تحلیل مسیر، جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو متغیر قابلیت یادگیری بازار و مزیت رقابتی پایدار رابطه معنا‌داری وجود دارد، اما در آزمون رگرسیون مشخص گردید که این متغیر تأثیر معنا‌داری بر مزیت رقابتی پایدار ندارد. نتایج همچنین نشان داده است که بین متغیرهای  قابلیت بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار، قابلیت یادگیری بازار و نوآوری سازمانی، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی، قابلیت یادگیری بازار و قابلیت بازاریابی، نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار، رابطه معنا‌داری و رابطه خطی وجود دارد.
    کلید واژگان
    نوآوری سازمانی
    قابلیت یادگیری بازار
    قابلیت بازاریابی
    مزیت رقابتی پایدار

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی و پژوهشگر دانشگاه عالی دفاع ملی

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88909.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187008

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب