راهبرد پویاییشناسی تأثیر دانش بر عملکرد و پایدارسازی رضایت مشتریان
(ندگان)پدیدآور
میرغفوری, سیدحبیباللهمروتی شریفآبادی, علیمداح, مرتضینوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل تأثیرگذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتریان است. باتوجه به ماهیت پویای مدیریت دانش و همچنین تبعیت عملکرد سازمانی از تحولات محیطی، از مدل پویایی سیستم در این مطالعه استفاده شده است. برای این منظور، ابتدا مدل علی طراحی شد. سپس، مدل جامع جریان طراحی شد و درنهایت سناریوها طراحی شدند و مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادههای تحقیق، پرسشنامههایی با ساختار و نیمهساختار است که از طریق مصاحبه با گروه کانونی در کارخانه فولاد آلیاژی ایران-یزد و همچنین استفاده از مستندات این سازمان انجام شده است. به رازش مدلها و تحلیل حساسیت بر پایه سناریوها نشان میدهد که با استقرار مناسب نظام مدیریت دانش در سازمان و توجه به تحقیق و توسعه و فعالیتهای آموزشی در سازمان و همچنین افزایش میزان مستندسازی و اشتراکگذاری دانش، سودآوری سازمان افزایش یافته و همچنین میزان رضایت مشتریان سازمان بهسمت بهبود و پایدارسازی حرکت میکند.
کلید واژگان
مدیریت دانشپویایی سیستم
سودآوری
رضایت مشتری
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشیار، دانشگاه یزداستادیار، دانشگاه یزد
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد
شاپا
2228-68532676-6744




